Tisztelt Hitelnet!

Feleségemmel közösen építkezünk és beadtuk a hitelkérelmünket CSOK + hitelre. Az 50 millió forint teljes költségvetésű építkezés folyamatban van és az 32 millió Ft önrészünket hamarosan beépítettük.

Tudomásom szerint a banknak a költségvetés 70%-áról kell számlát bemutatnunk. Jelenleg a folyósítás előtti állapotban csak 24 millió Ft-ról (önrész 75%-áról) tudunk csak számlát bemutatni. A bankban azonban azt az információt kaptuk, hogy csak abban az esetben folyósítanak, ha mind a 32 millió Ft önrészről számlát mutatunk be.

Tudna kérem segíteni ebben a témában, hogy rosszul értelmeztük-e a bank tájékoztatását vagy az ügyintéző nem megfelelően tájékoztatott bennünket?
Az önrész igazolása melyik verzió szerint történik?

Köszönöm szépen a segítségét és a válaszát,
Üdvözlettel.
András

Kedves András!

A vonatkozó kormányrendelet értelmében az igénylő a támogatási szerződésben azt vállalja, hogy a készültségi fokkal arányos, utólagos folyósítást megelőzően a hitelintézet részére bemutatja az adott készültségi foknak megfelelő, a hitelintézet által elfogadott teljes bekerülési költség legalább 70%-áról saját nevére szóló, az ÁFA törvény hatálya alá tartozó termékértékesítésről, szolgáltatásnyújtásról kiállított számlákat.

Fentiek értelmében az első részfolyósítás feltétele, hogy az önerő mindenképpen beépítésre kerüljön. Azt, hogy ez megtörtént, a műszaki szakértő állapítja meg helyszíni szemle keretében. Ekkor megállapítja, hogy a költségvetés alapján mekkora az elért készültségi fok. Önöknek az így megállapított készültségi fok legalább 70%-át kell számlával igazolniuk. Véleményünk szerint tehát nem helytálló az az előírás, miszerint Önöknek az önerő beépítését 100%-ban le kellene fedni számlával.

Az építési engedély vagy az egyszerű bejelentéshez kötött épület felépítésének bejelentését legfeljebb 6 hónappal megelőzően kiállított számla fogadható el.

Csak olyan számla fogadható el, amelyet olyan egyéni vállalkozó, gazdasági társaság állított ki, amely a számlakibocsátás időpontjában szerepel a NAV külön nyilvántartásában működő adóalanyként vagy a támogatott személy a számlákhoz csatolja az állami adóhatóság igazolását, mely szerint a számlakibocsátó a számla kibocsoátásnak időpontjában a NAV nyilvántartásában működő alanyként szerepelt.

Minderről bővebb információ IDE kattintva olvasható.





Feliratkozás az új kérdésekre/válaszokra
Visszajelzés
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Minden hozzászólás megtekintése