Mit tehetek, ha nem tudom igazolni kifizetett tartozásom? - Hitelnet.hu

Mit tehetek, ha nem tudom igazolni kifizetett tartozásom?

Tisztelt Hitelnet!

Nekem olyan problémám van, hogy 2003-ban volt egy áruvásárlási hitelem, amit én kifizettem. Ennyi év távlatából viszont már sajnos nem tudom bizonyítani. Emiatt sajnos 2005.03.02. napján az engedményező által, átadásra kerültek az adataim a -t kezelő pénzügyi vállalkozás részére. Az eltelt idő alatt, semmilyen levelet nem kaptam. Úgy derült ki, hogy hitelt szerettem volna felvenni, de sajnos több bank is elutasított, hogy szerepelek a listán.

kalkulátor

Hitelkalkulátor

Számoljon hitelkalkulátorunkkal, tekintse meg egyedi kedvezményeinket

Tovább a Hitelkalkulátorhoz

A BISZ Zrt-től lekért adatok szerint nem vagyok se negatív, se pozitív, csak vagyok. Egyéb hitel néven a fennálló összeg, 144.000 Ft, viszont a törlesztő részlet 289.000 Ft. Most odáig jutottam, hogy a bank átadta az adataimat az intrum justitia zrt.-nek. A velük folytatott levélváltások alapján, (én vettem fel velük a kapcsolatot) már ott tartunk, hogy ők, ezeket a leveleket már felszólításnak könyvelték el.

Mit tudok tenni, hiszen már 16 év eltelt a felvétel óta, és a felkerülés óta is eltel már lassan 14 év. Ismétlem, semmiféle megkeresés nem volt felém ezen évek alatt. Fizetési meghagyás, illetve fizetési felszólítás nincs, és nem is volt felém. Ha én nem próbálok hitelt felvenni, ez ki sem derült volna.

Ebben az esetben a KHR-ről hogyan tudnám ezt az adatot töröltetni?

Várom mielőbbi válaszukat!
Előre is köszönöm a segítséget.
Maradok tisztelettel: Krisztina

Kedves Krisztina!

Amennyiben a hitelt nyújtó bankkal történő egyeztetés nem vezet eredményre, s valóban nem követhető nyomon a banki rendszerben, hogy Ön maradéktalanul rendezte korábbi tartozását, akkor esetlegesen az 5 éves elévülési időre hivatkozhat. Úgy tudjuk, ilyen esetben az érintett hitelintézetnek kell igazolni tértivevénnyel, hogy 5 éven belül részükről történt megkeresés az Ön irányában adott ügyben.

Amennyiben nem sikerül az Ön számára megnyugtató módon rendezni az ügyet a bankkal vagy a követeléskezelővel, úgy esetleges panaszával az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához fordulhat. Szükség esetén végrehajtási ügyekben illetékes jogi szakértő megkeresését javasoljuk Önnek.

A témában hasonló bejegyzést ITT olvashat.

Utolsó módosítás: 2019. január 30. szerda

Tegye fel kérdését, szóljon hozzá Ön is a fenti témához!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

CAPTCHA AREA


Hasonló bejegyzések