Tisztelt Szakértő!
November 2-án mentünk be az MKB-ba tájékozódni a lehetőségeinkről, mely során - ösztönzésre - beadtuk végtörlesztési igényünket írásban. Devizahitelünket forint alapú hitelből szeretnénk végtörleszteni. A végtörlesztési igénybejelentőn kitöltöttük, hogy az MKB Bankunknál szeretnénk a kölcsönt végtörlesztésre felvenni. Azóta kedvezőbb forint alapú hitelfelvételt találtunk más banknál, de a végtörlesztési kötelezettségünk 2011. december 30-án jár le. Ebbe az időbe nem férnénk bele. Olvastam, hogy a végtörlesztési kérelmet újból be lehet nyújtani, de csak a végtörlesztési határidő lejárata után – 2011. december 30-ig. Előbb nem? Hiszen az igénybejelentést is csak december 30-ig lehet beadni! Hogyan adjam be újból az igényemet december 30-án, ha korábbi igényem lejárata is december 30.
Előre is köszönöm segítségét!
Melinda
Kedves Melinda!
A végtörlesztési igény valóban december 30-ig adható be. Az Ön esetében ez a dátum éppen egybeesik a már beadott végtörlesztési kérelem teljesítési határidejével. Ha e dátum előtt adná be ismét e kérelmét, akkor a bank valószínűleg azt fogja mondani, hogy már be van adva, s a végtörlesztési határidő még nem járt le. Azt tudjuk javasolni, hogy keresse fel a bankot és egyeztessen velük, hogy mit lehetne tenni ebben a helyzetben. Mondja el, hogy más banknál kedvezőbb ajánlatot kapott. Esetleg kérdezze meg, hogy a másik pénzintézet által biztosított hitelkondíciókkal lenne-e lehetőség itt is a forinthitel felvételére, s akkor nem váltanának bankot.
Tisztelt Uram!
Így Karácsony előtt lehet, hogy nehézkessé válhat a végtörlesztés? November 6. és január 6. között lett megjelölve az időtartama. A Bankban rengeteg az ügyfél a végtörlesztés miatt. Előfordulhat, hogy nem teljesítik a két hónapos határidőt? Olyankor mit lehet tenni, kihez kell fordulni, és hogy lehet-e egyezkedni valamilyen formában a Bankkal? Párszor már érdeklődtem a Bankban, mire azt mondták, hogy majd …… Lehet olyan, hogy nekem kell utánajárnom, vagy eleve kötelességük értesíteni az ügyfeleket a lezáráshoz?
Tisztelettel köszönöm!
Tisztelt Cím!
Bejelentettem végtörlesztésemet a Banknál. A határidő december 24. Azonban a munkáltatói támogatásról még nem született döntés.
(A munkáltató már felmérte az igényeket, de egyéb nem történt.) Lehet-e a banki határidőt módosítani annak függvénye szerint, amikor a munkáltató a támogatást kifizeti. Itt nem a február végére gondolok, amikorra mindenkinek ki kell fizetnie, hanem a 12. 24.-ére.
Tisztelt Hitelnet!
A segítségedet kérném abban, hogy a végtörlesztési lehetőséggel élnénk. A K&H-nál van a hitelünk, 9.400 CHF, de ott nem lehet kiváltani, az OTP-nél sem, akkor merre induljunk? Sehol nem akarják kiváltani? Mind a ketten keresünk a férjemmel, igaz nem sokat kb. 245e Ft-ot, de szerintem ez elég a végtörlesztéshez, a háztartásban van még két gyermekünk.
Tanácsodat szeretném kérni hova forduljunk, mert még 5 év van hátra a hitelből és havonta most 62e Ft-ot fizetünk, de attól tartunk, ha ez így marad, elmegy egészen 150e Ft-ig, amit már nem tudunk kifizetni.
Köszönöm segítségét.
Ha most beadjuk a végtörlesztési igényt, beadhatjuk-e újra december 28.-án (tehát a 60 nap lejárta előtt)? Gyanús, hogy a bank csak az időnket húzza: attól a banktól próbálunk forinthitelt fölvenni, ahol deviza tartozásunk van. Már október elején beadtuk a forinthitel igénylésünket, viszont a mai napig (november 25.) nincs semmi hír a hitelbírálatról. A végtörlesztési igényt még nem adtuk be, úgy gondoltuk ráérünk akkor, ha meglesz a hitelbírálat eredménye. Arra gondoltunk, hogy most be kellene adnunk a végtörlesztési igényt, hátha azzal ösztönöznénk a bankot, hogy igyekezzen, mert lehet hogy más banktól (vagy egyéb úton) összeszedjük a hitel kiváltásához szükséges forintösszeget, és akkor elvesztenek minket, mint jól fizető ügyfelet.
Kedves Melinda!
Én is utánakérdeztem a többszöri végtörlesztési kérelem beadásának, mivel engem is érint a dolog. Az első végtörlesztési kérelem beadása, ha még nem járt le, akkor is beadható a második, és a második beadásakor újraindul a 60 nap! Ezt nekem az Erste Bank írásban is megírta, és telefonon is megmondták az ügyfélszolgálati vonalon, amiről az Erste Bank hangfelvételt is készített. Ez nem bankfüggő, hanem ezt a törvény határozza meg, és a törvény nem mondja ki, hogy csak egyszer adható be. Szerintem kérdezzen erre rá pl. az Erste Banknál 0640 22 22 22, vagy inkább a PSZÁF-nél. Hol olvasta, hogy a második igénybejelentés csak az első lejárata után adható be újra?