Tisztelt Cím!

Az elmúlt időszakban a médiában csak arról hallani, hogy a svájci frank alapú hitelekesnek 180 Ft-os fagyasztott áron lehet hiteleiket végtörleszteni. Érdeklődésemre a K&H Bank Eurolising azt válaszolta, hogy a náluk felvett svájci frank alapú gépjárműhitelemre ez nem vonatkozik, sajnos azt nem tudom végtörleszteni. Ezúton érdeklődnék, hogy tényleg nem vonatkozik-e a gépjárműhitelesekre a végtörlesztési kedvezmény?
Második kérdésem pedig az, hogy mi történik abban az esetben, ha banknak visszaadjuk az autót, mert nem kívánjuk több mint kétszeres áron azt megfizetni? A hitel fedezete csak az autó volt. Úgy gondolom, hogy az autó értékesítéséből származó összeg és a hitelben realizálódott összeg közötti különbség megfizetésére nem kötelezhet a bank, inkasszóval sem. Mit gondol erről?
Tisztelettel,
Károly

Kedves Károly!

A kedvezményes végtörlesztést szabályozó törvény valóban nem vonatkozik a svájci frank alapú gépjárműhitellel rendelkező adósokra, így sajnos autóhitelét nem fizetheti vissza rögzített árfolyamon.
Második kérdésére válaszolva az adós – adott esetben – akár magánvagyonával is felelhet a felvett hitel visszafizetéséért. A bank tehát jogosult lehet az esetleges tartozást jövedelméből tiltatni, illetve ingatlanára bejegyeztetni.





Feliratkozás az új kérdésekre/válaszokra
Visszajelzés
26 hozzászólás
Inline Feedbacks
Minden hozzászólás megtekintése

Tisztelt Cím !
Tisztelt Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ !
Tisztelettel kérem, hogy tájékoztassanak az alábbi problémám kezelésében.
2006. október 4-én vásároltam deviza hitelre Peugeot gépjárművemet. A hitelt kisebb csúszásokkal, de folyamatosan fizetem, tehát a 90 nap elmaradásom még nem volt. Az elszámolás reményében tervbe vettem, hogy lezáratom a hitelemet vagy is kifizetem az autót. Amikor a Banknál jeleztem szándékomat, tájékoztattak, hogy mivel egyéni vállalkozóként lett a hitelszerződés, így Részünkre elmarad az elszámoltatás.
A vállalkozói igazolványomat 2007. január 4-én visszaadtam az Önkormányzatnak, viszont továbbra is vállalkozóként tartanak nyilván a Banknál, hitelszerződés mólósításra nem adnak lehetőséget.
Kérdésem, hogy mennyire van esélyem, hogy ezt tudjam orvosolni.
Várom megtisztelő válaszukat
Éva

Tisztelt Cím!
A napokban kaptam szerződésmódosítást, miszerint az eredetileg öt évre felvett autóhitelemet a válság miatt 189 hónapra hosszabbították volna meg. DE!! A most módosított szerződésben “csak” 144 hónapot kell törlesztenem, azaz még 7 évet. Ha öt év múlva ismét válság lesz, számíthatok újabb futamidő hosszabbításra esetleg? 🙁
Köszönettel: Szilvia

Tisztelt cím!
Svájci frank alapú autóhitelem van 2008 augusztusától. 2013 novemberben járt volna le a törlesztésem. Felhívtam a bankomat érdeklődés szinten, mikorra várhatom a hitel lejártát. Törlesztő részletem nem infláció követő, így a fizetnivalóm nem változott.
Persze gondoltam, hogy a futamidő változni fog, viszont a banktól utoljára fizetési ütemtervet 2009. januárban kaptam. 4 éve semmilyen információt nem küldtek részemre.
Érdeklődnék, lehetséges, hogy 2013 helyett 2023-ig kell törlesztenem a hitelemet?
Üdvözlettel: Szilvia

Becslésem szerint minimum százezer honfitársunkat érint a frankhiteles autóvásárlás 2002-2009 között, de valószínűleg alulbecsült e létszám. Tiszta sor, hogy az ingatlan ügyek fontosabbak, de létezhet olyan, hogy az árfolyamrögzítés/forintalapú törekvésekből teljes egészében kimarad ez a gyakorlatilag ugyanúgy tönkretett népréteg? Józan ésszel nem tekinthető luxusnak az autó, így viszont kétszer-háromszor több pénzt kell visszafizetnünk, hatása tehát ugyanaz, mint az ingatlan frankhitelesek esetében. Lehetetlen, hogy ne szülessék e tárgykörben is józan kompromisszum a bankokkal, de vágyálmokon kívül nem tudunk ebbéli kormányzati törekvésekről. Létezhet, hogy lemondanak rólunk? Költői kérdés: kinek jó ez? Bennünket – megtévesztett autós frankhiteleseket minden megoldás érdekelne. Sajnos tudjuk, mennyire naiv a fölvetés, hogy a fizetőképes kereslet mesterséges csökkentése valójában a bankoknak sem lehet jó – elméletileg. Gyakorlatilag az látszik, hogy nem számít, nem számítunk, bármennyien is vagyunk. Igyekeztem a lehető leghiggadtabban írni erről, mert a tényleges helyzet sokkal rosszabb. Első lépcsőben jó lenne, ha ezt az autós problematikát is felmérné, számszerűsítené valami hozzáértő szerveződés – vélhetően nem sokkal kisebb össztársadalmi gond, mint amit az ingatlan frankhitelesek jelentenek mindannyiunknak.

Tisztelt Cím!
Svájci frank alapú autóhitelem van – mire kifizetem 3 autót is megvehetnék. Hallottam, hogy 2012. április magasságában az autóhitelesekre is kiterjesztik a kedvezményes végtörlesztést. Erről tudna mondani bővebbet?
A másik kérdésem a következő: a lakáshitelesek végtörleszthettek 180 Ft-os áron, a bankok veszteségét az állam garantálja, amely nyilván befizetett adókból tevődik ki. Mivel én is és családom is adózik, és az én pénzemből fizetik ki valakinek a lakáshitelét – ilyen végtörlesztőnél tulajdonrészt kapok a pénzemért? Elég vicces helyzetnek tartom ezt az egészet és kicsit jogtalannak is.
Köszönöm válaszát.
Márti

Tisztelt Cím!
A bankok mikor devizahitelt biztosítanak az ügyfeleiknek azt ők csomagban vásárolják, majd így értékesítik tovább a lakosság felé.
Kérdezem én, ha 180 Ft-os árfolyamon vettem fel autóhitelt 4 évre, miért fizettetnek ki velem mindenféle árfolyamkülönbség címen jóval magasabb törlesztőrészletet? Ők azt a csomagot akkor fix akkori áron vásárolták, akkor miért hivatkoznak árfolyamváltozásra?
Ezt is nyereségként jól benyelik!
Üdv

Tisztelt cím,

10 éves lízing-szerződéssel vettem föl autóhitelt. Kezdetben a törlesztő-részlet 38 e Ft körül mozgott, most, legutóbb 68 e Ft-ot fizettem. Ezt értem, hiszen oka az árfolyamváltozás, igaz, a családi folyó költségvetés ezt már nem bírja el. Ám kérdéseim a következők:
1. Végtörlesztenék (napi árfolyamon!), de a tőketartozásra a fennmaradó öt év kamatát is fölszámolja a bank. Így nem is enged kiszállni a szerződésből, hiszen jelenleg többet kellene befizetnem mint amit fölvettem (öt éve törlesztek).
2. Kértem lezárási ajánlatot svájci frankban is, ám a forintban megjelenő végösszeg, amit ha a mai árfolyammal számolok, akkor közel ugyanaz lesz, mint a forint-lezárás. Oka ennek az, hogy a bank a már befizetett összeget nem a napi árfolyamon, hanem 180 Ft/frank árfolyamon számolja (azaz a felvétel pillanatában számolt árfolyamon).

Utóbbi esetre kértem banki szakember véleményét, aki elmagyarázta, hogy hitelem voltaképpen nem is frankhitel, hanem frank-alapú és minden elszámolás forintban történik, tehát akkor is kalkulálni kell az árfolyammal, ha voltaképpen frankban (devizában) fizetném vissza a hitelt.

Mindkét esetben ugyanoda lyukadunk ki: foglya vagyok a banknak, kiszállni nem tudok. Hangsúlyozom, hogy akkor sem, ha tudomásul veszem, az árfolyamok változtak és hajlandó vagyok fizetni.

Köszönöm válaszukat, előre is,
Zoltán

Tiszteletem!
A fentebb írtakhoz nekem is lenne egy kérdésem!
Mennyire jogos az, hogy az általunk felvett hitel CHF alapon lett megállapítva, de a kezelési költség ebben az esetben szintén CHF alapon van fizetve.Ez -is- gyakorlatilag most a duplájára nőt.Azt még megértem, hogy a CHF-ben vásárolt autót a bank is CHF-ben vette és neki is így kell törlesztenie – bár ezt is kétlem, hogy tényleg minden esetben valóban így volt – de, hogy a működési költségeiket, például kezelési költséget jogosan igényelhetik a bankok 1-2 év alatt dupla díjjal? Ezt vajon mivel lehet jogilag indokolni, hiszen ez színtiszta plusz pénz a bankoknak, holott ŐK arra hivatkoznak, hogy ez a magas CHF árfolyam nekik sem jó, és azért nem tudnak segíteni semmilyen kedvezménnyel, mert semmi plusz nyereségük sincsen az árfolyamkülönbség miatt. Szerintem ez hazugság és jogtalan! Külön részletezni kellene, hogy valóban mennyi a kötelezően CHF-ben befizetendő rész.
Mi erről a vélemény?

Tisztelt Cím!
Egy olyan kérdésem volna, hogy a 2008-ban felvett autóhitelemre a bank miért kérhet 40 000 HUF helyett már 80 000 HUF-ot, amikor 2008-ban a bank kifizette az autót az AKKORI árfolyamon kb. 141 CHF-en a kereskedésnek ille a gyártónak. A banknak maximum csak azzal az árral amit akkor ő kifizetett és maximum annak a kamatával tartozhatnék, és joggal hiszem, hogy ez így volna korrekt! Én megértem, hogy az amúgy is hatalmas vagyonokkal rendelkező bankároknak kell a nyereség, de engem meg csődbe juttattak már és lassan egy szelet kenyér is luxus lesz, nemhogy az autót tankolni!
Kiváltás szempontjából hitelképtelen vagyok és ráadásul van egy másik, igaz forint alapú hitelem is egy másik banknál. Ennyi pénzt viszont nem tudok kitermelni vállalkozóként az adott gazdasági helyzetben, alkalmazottként meg nagyon ritka az olyan cég, aki legalább 4-500 000 HUF-ot fizet tisztán! Mert most már ennyi kellene ahhoz, hogy az autót fizessem, fenntartsam, fizessem a másik hitelemet és a járulékaimat, a rezsiköltségeket és ebből még nem ettem! Ami tőlem telik arról már mindenről lemondtam. Lehet, hogy még mindig nagy lábon élek? Igen, valóban hibáztam én is. Többet nem fordulok „uzsoráshoz” (bank) ígérem.
Mit lehet tenni? Vagy menjek el politikusnak? De választás is csak néhány év múlva lesz sajnos (:

Tisztel cím!
Csak egy rövid kérdésem lenne. Pontosan egy évvel ezelőtt 2.2 millió volt a hitel az autómon. Azóta befizettem kb. 500.000,- Ft-ot. A tegnapi lekérésemnél a hitelösszeg 2.7 millió volt. A kocsit 160 Ft-os svájci frankon vettem fel. Ez lehetséges, hogy tényleg így legyen? Nekem ez egyszerűen hihetetlen. 2007-ben 2.3 milliót vettem fel + a kamat. Összesen 3 milliót kellett volna visszafizetnem kamatostól együtt 10 év alatt. Idáig már kifizettem 2 milliót. Nekem ez elgondolkodtató nagyon, hogy rendben van-e minden.

2013-ban járna le az autó CHF törlesztése. Kérdés: Lehet-e végtörleszteni most, és milyen árfolyamon? Mi az eljárás a továbbiakban?
Köszönöm a pontos információt.
Tisztelettel:
Imre

Svájci frank alapú autóhitel végtörlesztés mely árfolyamon lehetséges? Kezdeményezhető ez az ügyfél által például a Porschebanknál?
Előre is köszönöm a válaszukat!

Szeretnénk tudni, hogy van-e remény autó 180 forintos végtörlesztésének kifizetésére?

A végtörlesztés kibővítésének lehetősége a személygépkocsira felvett hitelekre is nagyban csökkentené a lakosság devizahitelének állományát, amely a kormány célja.
Tisztelettel.

Tisztelt Cím!
Amennyiben az adós – adott esetben – akár magánvagyonával is felelhet a felvett hitel visszafizetéséért, és a bank tehát jogosult lehet az esetleges tartozást jövedelméből tiltatni, illetve ingatlanára bejegyeztetni, akkor ad abszurdum ugyan hosszabb a végkifejlet, de ugyanúgy előbb utóbb a lakásom veszik el, nem?
(Az autó jelenlegi értéke kb. 1,5 m Ft, a hitelem kb. 3 m Ft, tehát a fennmaradó hitelt, amennyiben fizetésképtelen vagyok, a lakásra terhelik és az a kamatokkal előbb vagy utóbb, de eléri a lakás vételárát. Sajnos.)
Csak reménykedem benne, hogy talán ez is eszébe jut valakinek.
Köszönöm válaszukat.
Tisztelettel: László

Tisztelt Cím!
Köszönöm az előző kérdéseimre adott válaszukat! Ha nem gond, újabb kettőre szeretnék kérni útmutatást.
Hallottak-e már arról, hogy a svájci frank-hitelesek fagyasztott áron való végtörlesztésének lehetőségét kiterjesztik-e a jövőben a gépjárműhitelesekre is?
Ha a gépjárművásárlás két magánszemély között jött létre, és a hitelfedezetet nyújtó lízingcsoport nem adott a tényleges vásárlónak hitelszerződést (se másolatot), se szerződési feltételeket, akkor jogos-e bank esetleges inkasszója, ha a gépjárművet a vásárló a visszaadja?
Köszönöm válaszukat. Tisztelettel, Károly