Tisztelt Hitelnet!

2016 évben még az egyik közép-magyarországi volt TAKSZöV-nél volt szabad felhasználású hitelem. Akkor év elején lett anyagi problémám és akkor két hónapig nem tudtam fizetni a részletet, de konszenzus alapján – nagyon korrektek voltak- újabb konstrukcióval végül tovább folytathattam és azt úgy minősítették, hogy folyamatos a szerződés.

2016 év végén novemberben meglepetésemre befizetéskor közölték a fiókban, hogy nem látják valamiért a szerződésszámot és nem tudok ezért befizetni. Menjek vissza decemberben. Akkor azt mondták, már a szerződést sem látják, illetve a 3A Takarékszövetkezet felvásárolta az “én” TAKSZÖVÖM-et és majd januárban lesz egy központi technikai számlaszám és arra tudok majd befizetni úgy, mint eddig.

2017 január elején bementem és azzal fogadtak szóban, hogy a 3A Takszöv. “továbbadta a “hitelemet”; valami magyar adósságkezelő zrt.-nek, mert kockázatos ügyfél vagyok (???), de semmi baj, mert majd ott ugyanúgy tudok tovább fizetni. Arra már választ senki nem adott, hogy ez miért történt. A következő

kaptam is egy sima postai levelet az adósságkezelőtől, hogy MEGVETTÉK az adósságomat. Én levélben leírtam nekik a fenti eljárást és sérelmeztem azt. Kértem, hogy tájékoztassanak, mikor lehet és milyen számlaszámra befizetni, mert a köztes és kimaradt havi részleteket is megfizetném.

Eközben 2 hétre már az Intrum J.-től kaptam egy sima postai levelet, hogy ők megvették a tartozásomat az adósságkezelő zrt.-től. Ekkor felhívtam őket, szóban megegyeztünk és tettem javaslatot írásban, hogy milyen összeggel és mennyi idejű részletfizetést tudok vállalni, ami egyébként elsőre zokszó nélkül elfogadtak. Ez több is volt, mint amit az eredeti takszövnél fizettem. Azóta is vígan fizetem pontosan.
6 hónappal később válaszolt, hogy egyből eladták a tartozásom a Intrum-nak.

Kettő kérdéssel fordulnék önökhöz?

1.)
Ilyen hogy fordulhat el, és milyen alapon teszik, hogy csak úgy minden, minden értesítés nélkül az átalakult takarékszövetkezet és a adósságkezelők adogatják tovább egymást közt a hitelemet, minden hivatalos és nem hivatalos értesítés nélkül. Se a hitelt nem mondták fel, nem szólítottak fel és semmiről sem tájékoztattak. Utólag meg azt mondják ők már az új “gazda” ők nem tudnak erről semmit.
Minden címemet, telefonszámomat, e-mail címemet ismerték.

2.) Elgondolkodtam, hogy ez mégis csak úgy néz ki, hogy még az elején, amikor megvette a Takszövöt 3A Takarék, akkor ad abszurd nem engedtek befizetni 2 hónapot, majd adósságkezelőhöz került a tartozásom.
Emiatt kerülhettem-e KHR negatív besorolásba(?) és ha igen, milyen jogi lehetőségeim vannak ennek a felülvizsgálatára?

Köszönettel.
Tibor

Kedves Tibor!

Arról, hogy adatai negatív információval szerepelnek-e a KHR-ben, úgynevezett Saját hiteljelentés lekérésével győződhet meg. Ez bármely banknál díjmentesen lekérhető.

A témában további bejegyzést IDE kattintva olvashat.

A tartozás eladásával kapcsolatban panasszal az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához fordulhat.





Feliratkozás az új kérdésekre/válaszokra
Visszajelzés

0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Minden hozzászólás megtekintése