A legfrissebb statisztikai adatok szerint valamennyi pénzügyi szolgáltatói területen jelentősen mérséklődött a PSZÁF-hoz érkezett beadványok száma 2010 harmadik negyedévében. A legtöbb panasz a szolgáltatás minőségével, ügyviteli hibákkal, a megbízások, elszámolások teljesítésével, valamint, a tájékoztatási hiányosságokkal kapcsolatban érkezett.
A tőkepiaci, illetőleg a pénztári bejelentések száma egy esztendő alatt fokozatosan visszaesett. A pénzpiaci ágazatban, mely nagyságrendileg a legnagyobb szegmens, a beadványok száma a 2009-es időszakhoz viszonyítva hozzávetőlegesen felére csökkent. A panaszok számának emelkedése – egy éves viszonylatban – csupán a biztosítási szektorban figyelhető meg. Ezen a területen jóllehet a második negyedév adatihoz képeset ötödével mérséklődött a beadványok száma, a 2009-es év azonos időszakához képest 22,6%-os növekedés tapasztalható.
A legtöbb bejelentés 2010 harmadik negyedévében is a bankokkal kapcsolatban érkezett. A Budapest Bankra, a Citibank magyarországi fióktelepére, valamint a Credigen Bankra a piaci részesedésüket meghaladó mértékben érkezett panasz. A biztosítók közül a Gropama Garanciára, a Generteltre, valamint az AIM Általános Biztosítóra érkezett a legtöbb beadvány.
A harmadik negyedévben a tőke- és pénzpiaccal kapcsolatos panaszoknak több mint 2/3-a a hitelezéssel kapcsolatban érkezett. Ezen belül pedig még mindig a hosszú lejáratú, lakáscélú és szabad felhasználású jelzáloghiteleknek volt a legjelentősebb részesedése.
A vitás ügyeket 2011 júliusától a pénzügyi békéltető testület előtt is lehet majd rendezni egy háromtagú tanács segítségével, bírósági út elkerülésével. Egy panaszos akkor fordulhat majd a tanácshoz, ha korábban már panaszt tett az adott pénzügyi szolgáltatónál, ám azt elutasították.