Indoklás nélkül elutasíthatja a bank a hitelkérelmet?

Tisztelt hölgyem/uram,

Az alábbi problémával illetve kérdésekkel fordulnék Önökhöz.

Idén tavasszal vettem föl lakásvásárlási 9.000.000 Ft jelzálogkölcsönt a számlavezető bankomnál (ahol már korábban is volt egy rendesen fizetett (hasonló értékű) kölcsönöm amit ingatlanértékesítés után visszafizettem). Felújítás közben jöttünk rá, hogy családi támogatásra van szükségünk amit persze vissza kellene fizetni viszonylag rövid időn belül, ezért további 2.500.000 Ft jelzálog alapú szabad felhasználású személyi kölcsönt igényeltem a bankomnál.

Munkáltatómnál 9 éve alkalmazásban állok, háztartásunk nettó bevétele kb. 650.000 forint, ebből levonódik a már említett lakásvásárlási hitel törlesztője, 67 ezer forint, valamint a feleségem lakáshitelének törlesztője (10 éve fut), kb. 45 ezer forint. Más hitelünk nincs. Az ingatlanfedezet (családi ház) piaci értéke 31.000.000 forint, ezt terheli a 9 milliós kölcsön.

A tegnapi napon 6 hetes várakozás, ígérgetés és technikai problémára hivatkozás után visszautasították a hitelkérelmem a személyi kölcsönre. Az egész folyamat elég furcsán zajlott, miszerint az ügyintéző többször nem vette fel a telefonját és az email üzeneteimre is késéssel válaszolt, továbbá már az elején két hetes csúszást okozott, hogy NAV jövedelemigazolást kértek be. Majd következett az ígérgetés, hogy bíznak benne, hogy hamarosan szerződést kötünk. Ezzel szemben a kötésekor, rendkívül figyelmesen, proaktívan kerestek meg kérdéseikkel illetve a folyamat lépéseivel kapcsolatban.

Kérdéseim:
Köteles-e a bank részletesen megindokolni az elutasítás okát? Élhetek-e panasszal az időhúzás és az eljárás folyamata miatt? Kérhetek-e felülvizsgálatot (akár etikai szempontból is)? Ha igen, ezt melyik szervnél tehetem meg (Bankfelügyelet? Fogyasztóvédelem?)?

Véleményem és ismereteim szerint az átlagnál jobb hitelalany vagyok, hiszen mind az ingatlanfedezet, mind a háztartás bevétele alapján bőven a határértékek alatt vannak a mutatók.

Üdvözlettel,
Péter

Kedves Péter!

Információink szerint a bank nem köteles részletesen megindokolni a hitelkérelem elutasítását. Ettől függetlenül a hiteligényléssel összefüggő panaszával az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjához fordulhat.

Ha kitölti online adatlapunkat vagy felkeresi a lakóhelyéhez legközelebbi Hitelnet irodát, Szakértőink készséggel tájékoztatják az esetlegesen elérhető hitelkonstrukciókról! Irodáinkban mind a hitelekről való tájékoztatás, mind a teljes körű díjmentes!


Utolsó módosítás: 2021. január 05. kedd



Feliratkozás az új kérdésekre/válaszokra
Visszajelzés
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Minden hozzászólás megtekintése

0
Tedd fel kérdésed, vagy olvasd el mások kérdéseire adott válaszainkat.x