Mint ahogy arról korábbi cikkünkben már írtunk, a 2020. március 18-án huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított lakossági és vállalati kölcsönökre automatikus fizetési moratórium lép életbe 2020. december 31-ig. Vannak azonban, akik nem kívánnak élni a fizetési haladék lehetőségével. Nekik nyilatkozatot kell tenniük. Mutatjuk, hogy ezt miként tehetik meg az egyes hitelintézeteknél!

Fizetési moratórium

A fizetési moratórium ideje alatt az adósok a szerződésből eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettségek teljesítésére 2020. december 31-ig fizetési haladékot kapnak. Ez azt jelenti, hogy a moratórium alatt felhalmozódott kamatot annak lejárata után a havi törlesztő részletekkel együtt, egyelő részletekben kell megfizetni. Ennek következtében a hitel futamideje meghosszabbodik, vagyis eredeti lejárta kitolódik.

Mit kell tennie annak, aki nem kíván a fizetési moratóriumban maradni?

Mivel a moratórium nem kötelező érvényű, ezért arra is van lehetőség, hogy az adós tovább folytassa a szerződésszerű teljesítést! Ehhez azonban nyilatkozatot kell tennie a hitelnyújtó banknál.

A jelenlegi járványhelyzetre tekintettel a nyilatkozatokat természetesen az egyes pénzintézetek személyes felkeresése nélkül javasolt megtenni!

Budapest Bank

A Budapest Banknál jelzálog- és folyószámlahitelek esetén mindenképpen nyilatkozni kell a fizetési szándékról, mivel a törlesztést az ügyfelek fizetési számlájáról vonják le és a bank nem fogja tudni eldönteni, hogy az ügyfél törlesztési szándékkal helyezett-e ott el összeget. Hitelkártya esetében azonban nem nincs szükség külön nyilatkozattételre. A hitelkártya tulajdonos az eddig megszokott módon tudja rendezni a tartozását.

A nyilatkozatot:

  • Budapest Internetbankon,
  • Telebankon, illetve
  • a bank honlapján

 keresztül lehet megtenni.

CIB Bank

A bank arra kéri ügyfeleit, amennyiben korábban állandó átvezetési/átutalási megbízást adott meg a törlesztőrészletek rendezésére, akkor azt vonják vissza, mert ezek leállítása nem történik meg automatikusan!

A lakossági ügyfelek a CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül nyilatkozhatnak.

Lízinggel rendelkező ügyfeleknek a bank honlapján található kapcsolódó dokumentumok közül a lízing ügyfeleknek szóló tájékoztatót kell letölteni, majd kitöltve visszaküldeni a megadott e-mail címre.

Az ügyfeleknek – önálló rendelkezők esetén – hamarosan lehetőségük lesz online is nyilatkozni arról, hogy nem kívánnak a moratóriumban maradni. Erről a lehetőségről a későbbiekben tud további tájékoztatást adni a bank.

Erste Bank

Aki személyi kölcsönnel és/vagy jelzáloghitellel és/vagy babaváró kölcsönnel és/vagy az Erste Lakástakarék által nyújtott jelzáloghitellel rendelkezik, nyilatkozatát a bank elektronikus és telefonos csatornáin is megteheti.

A pénzintézet arra is felhívja a figyelmet, ha az adós Munkáltatói kölcsönnel rendelkezik (jelzáloghitel és/vagy személyi kölcsön), úgy a fenti termékekre vonatkozó nyilatkozatába értendő a Munkáltatói kölcsönre vonatkozó döntése is.

A nyilatkozatok az alábbi módon tehetők meg:

  • amennyiben aktív hozzáféréssel rendelkezik az ügyfél, az Erste NetBankon vagy
  • Erste TeleBankon nyitvatartási időben, hétfőtől-péntekig: 7-21 óráig.

Aki hitelkártyával és/vagy folyószámla hitelkerettel rendelkezik, nyilatkozatát egyelőre Erste NetBankban, az ott felugró nyilatkozási felületen teheti meg. A további nyilatkozási lehetőségek rendelkezésre állásáig az ügyfelek szíves türelmét kérik.

K&H Bank

A K&H Banknál az alábbi módok választhatók a nyilatkozat megtételére:

  • K&H e-bankban: a hitelek menüpontban a „nyilatkozat törlesztési moratóriumról” blokkban lakáshitel, babaváró hitel, munkáltatói és személyi kölcsönök esetén, minden egyéb hitel és kölcsön esetén az üzenetek menüpontban a hitel azonosító megadásával
  • K&H mobilbank üzenetben: az üzenetek menüpontban az „információ” üzenet kategóriát kiválasztva a hitel azonosító megadásával
  • K&H mobilbankból telefonon: az elérhetőségek/gyorshívás funkció kiválasztásával a bankszámlák, bankkártyák menüpontban
  • K&H Telecenter hívásával

A moratóriumról történő lemondó nyilatkozatok feldolgozása jelenleg is folyamatban van a pénzintézetnél. Minden ügyfelet értesíteni fognak, amint feldolgozták az üzeneteket.

MKB Bank

Jelzálogfedezetű kölcsönnel, illetve személyi kölcsönnel rendelkező ügyfelek:

  • ha van NetBANKár hozzáférésük az összes érintett hitelszerződéséről, mint adós egyidejűleg nyilatkozhat a következő módon:

Be kell lépni a NetBankár fiókba, majd az oldal fejlécének közepén található „Írjon nekünk” linkre kattintva az „üzenet tárgya” mezőbe be kell írni,  hogy: Hitelmoratóriummal kapcsolatos nyilatkozat, majd az alábbi szöveget kell bemásolni az „üzenet szövege” mezőbe:

Nyilatkozom, hogy a 47/2020. (III.18.) számú kormányrendelet szerinti fizetési moratóriumot nem kívánom igénybe venni, Hitelszerződésem alapján fennálló tartozásomat az eredeti szerződési feltételek szerint kívánom teljesíteni. Tudomásul veszem, hogy amennyiben a későbbiekben mégis élni kívánok a Hitelszerződés alapján fennálló tartozásom teljesítésének fizetési moratórium alatti felfüggesztésével, azt jelen Bejelentésem visszavonásával jelezhetem a Bank felé.

Fenti üzenetet a Rögzít gombra kattintva kell elküldeni.

  • Ha nem rendelkezik NetBANKár hozzáféréssel: meglévő ügyfélként könnyedén igényelhető NetBANK hozzáférés a bank online felületén.

OTP Bank

Aki továbbra is szeretné törleszteni hitelét, annak lehetősége van online néhány lépésben nyilatkozni:

  • Internetbankban: a nyilatkozat az Igénylések/Fizetési moratórium menüpontban a Törlesztés folytatását választva tehető meg.
  • A bank honlapján – amennyiben nincs internetbank hozzáférés vagy ingatlanlízing szerződés esetén –

A feldolgozási idő mindkét nyilatkozattétel esetén több nap is lehet. Akik nem szeretnék nyilatkozatukat az online csatornákon keresztül megtenni, azokat arra kéri a bank, hogy csak néhány nappal a törlesztés esedékességi határideje előtt jelezzék ezt.

Raiffeisen Bank

Aki továbbra is fizetni szeretné hitelét, annak a Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatát kell hívnia és a 7-es menüpontot választani. A telefonszám belföldről ingyen hívható.

A Raiffeisen Bank fiókjaiban is lehetőség van a kérdésben eljárni, de a jelenlegi helyzetben elsősorban a telefonos ügyintézést javasolja  a bank.

Sberbank

A Sberbank ügyfeleinek is van lehetőségük hitelüket tovább törleszteni, ám az ezzel kapcsolatos teendők részleteinek kidolgozása még folyamatban van. Hamarosan részletes tájékoztatást fognak adni ezzel kapcsolatban, addig is ügyfeleik szíves türelmét kérik.

Sopron Bank

A Sopron Banknál a nyilatkozat az alábbiak szerint tehető meg:

    • Netbank szolgáltatással rendelkező ügyfelek esetén a törlesztési kérelmet a netbank szabadformátumú üzenet formájában szükséges megküldeni az alábbi tartalommal:

Jelen kérelemmel a koronavírus világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásainak enyhítése érdekében szükséges azonnali intézkedésekről szóló 47/2020. (III.18.) Kormányrendelet 1.§ (1) bekezdése alapján a Sopron Bank Burgenland Zrt. felé fennálló hitelem/hiteleim eredeti szerződési feltétel szerinti teljesítését kérelmezem.

  • Netbank szolgáltatással nem rendelkező ügyfeleink esetén: az elektronikus levél formájában (e-mailben) benyújtott törlesztési kérelem: a bank honlapján elérhető, lakossági vagy nem lakossági törlesztési kérelemmintát kitöltve – lehetőség szerint kinyomtatva, aláírva és/vagy elektronikus aláírással ellátva – a megadott e-mail címre kell megküldeni.
  • Postai úton: a bank honlapján megadott postai címre, lehetőség szerint a bank által kidolgozott törlesztési kérelem minta használható, ami a bank honlapján elérhető.

Takarékbank

A fizetési moratóriumból való kilépésre vonatkozó nyilatkozat a bank honlapjáról letölthető és az alábbi módon valamelyikén eljuttatható a hitelintézethez:

  • Postai úton: a bank honlapján megadott címre
  • Telefonos Ügyfélszolgálaton: a bank honlapján megadott telefonszámon is megtehető a nyilatkozat
  • E-mailben: a bank honlapján megadott e-mail címen

A jelenlegi vészhelyzetre való tekintettel a bank kiemelten kéri, hogy a bankfiókokat ne keressék fel személyesen! Az ügyintézés céljából a nap 24 órájában elérhető a Telefonos Ügyfélszolgálat.

UniCredit Bank

A bank a törlesztési moratóriummal kapcsolatosan kidolgozott részletekről, a legfontosabb tudnivalókról és az esetleges teendőkről honlapjuk folyamatosan frissülő felületén nyújtanak tájékoztatást ügyfeleiknek.

A fizetési moratóriummal kapcsolatban tett nyilatkozatok visszavonása

A fizetési moratóriumból való kilépésre tett nyilatkozatot az ügyfelek bármikor visszavonhatják, amelyet követően újra mentesülhetnek a törlesztőrészletek fizetése alól.





Feliratkozás az új kérdésekre/válaszokra
Visszajelzés

66 hozzászólás
Inline Feedbacks
Minden hozzászólás megtekintése

Szép napot kívánok!
15 hónapig moratóriumban voltam 2021. július 1-től újból törlesztek. Erste Bank minden hónapra – amikor nem fizettem és amióta fizetem a törlesztést “moratóriumi kamatot számol fel havonta közel 1.800 Ft-ot.
Kérdésem ez jogos?
Köszönettel: Éva

Miért kell a moratórium felmondásakor 2 havi törlesztő részletet fizetni? Pl: OTP lakáshitel havi 21650 Ft, moratórium felmondás 2021. 09. 15 nap és 2 x 21.650 Ft-ot vonnak le! Ha lehet érthetően és nem pénzügyi nyelven megmagyarázni ezt az eljárást!

Hogyhogy egy hónapon belül kétszer levonták a kölcsön részletét?

Elnézést a zavarásért.Tavaly egész évben készpénzben törlesztettem az adósságomat a Takarékbank Zrt-nél.
Szeptember óta semmilyen visszajelzést nem kaptam, ami igazolja, hogy törlesztettem.
Mi a teendő?

Jó napot!
Én Márta vagyok. Van egy Cetelem tartozásunk. Szeretnénk már a hitelét vissza fizetni. Kb. 4 hónap lenne hátra és csak húzzák az időt, nem küdenek egyszerre több csekket. A telefont 20-30 perc után veszik fel. Kirendeltségük nincs Debrecenben.
Mit tegyünk, mert már unjuk.

Üdvözlet.
János vagyok. Van két NHP hitelem. A bankommal szerződésem van, hogy 2021.01.01.-ig nem kel törlesztenem, de mégis vonja le a törlesztést. A másik hitelemben meg a mai napon levette a törlesztőt visszamenőleg a moratórium kezdetéig.
Mi a hivatalos teendőm mielőtt pereskednék?

Tovább szeretnénk törleszteni. Beadtuk a nyomtatványt, telefonáltunk kétszer, emailt is küldtünk és az áprilisban esedékes törlesztő részletet nem vonták le.
Mit csináljunk még?

Miért kell kérelmeznem a törlesztést tovább, miért nem inkább a halasztást? Így talán többet tudnak kisajtolni belőlünk?

A moratóriumot nem kívánom igénybe venni!
Kérem vonják a gépkocsi törlesztő részleteit!

Az lenne a kérdésem, ha a Fundamentánál lévő jelzálog hitelemről nyilatkoztam, hogy nem kívánok élni a moratóriummal a feleségem adóstárs benne, ő viszont örökösként szereplő egy OTP banknál lévő hitelben, az abban a hitelben szereplőknek kötelező fizetni azt a hitelt hitelét, ha már a Fundamentát fizetnénk tovább? vagy ő igénybe veheti a moratóriumot!

Én nyilatkoztam, hogy folytatnám, erre mégse vonták a hitelt tőlem fordulónapon. Erste Bank. Valakinek van még ilyen problémája? Ügyfélszolgálat természetesen túlterhelt.

Jó napot! Ha most nem kérem a moratóriumot, de később mégsem tudom fizetni, akkor azt később is igénybe lehet venni? Köszönöm

Üdv lehet hülye kérdés de van e határideje annak ha valaki tovább szeretne fizetni …mármint hogy ezen nyitkozatot megtegye tovább szeretne fizetni …..köszönettel

Szeretném tovább folytatni a hiteleimet. Küldtem is nyilatkozatot, de semmi jelzést nem kaptam vissza, de még a márciusi részlet sincs levéve a számlámról. Már több mint egy hete elküldtem. OTP Banknál van két hitelem.

Cofidisz bank nincs itt. Akkor h tudok továbbra is fizetni.!!!

Szeretném megkérdezni,meddig kell eldönteni, hogy a törlesztési monatoriumot választom?Ill.mi van akkor, ha inkább tovább törlesztek, de mondjuk 2 hònap mùlva mégsem tudok törleszteni?

Edina vagyok.Az Otp-nél van személyi kölcsönöm és a mai nap folyamán levonták a törlesztő részletemet, pedig nem jeleztem a bank felé, hogy fizetni szeretném.

Jó napot kívánok! A kérdésem az lenne, hogy akinek folyószámla hitel kerete van és a számlára ugyan úgy megy jövedelem stb az ugyanúgy használhatja továbbra is mint eddig? Köszönöm.

Jó napot kívánok! Azt szeretném kérdezni hogy akinek folyószámla hitel kerete van és a számlára ugyan úgy megy munkabér stb az ugyanúgy használhatja továbbra is mint eddig? Pl:jelenleg mínuszba van de rámegy pénz akkor pluszba van de ha levesz róla akkor megint mínuszba lesz. Nyilván a hitelkeret erejéig. Köszönöm

Március utolsó napján kitöltöttem és továbbítottam az OTP honlapján megjelenített nyomtatványt, miszerint hitelkártyám havi egyenlegét továbbra is a szerződésben foglaltak szerint, havonta folyószámláról leemelik. Mai napon lekérdeztem az egyenleget, de még nem vonták le a márciusi hitelkártyám összegét.

Csilla vagyok. Felhívtam a Sberbankot, a szokásos trallala, számok felsorolása, milyen ügyben melyik számot tárcsázzam stb. Természetesen, a moratóriummal kapcsolatos menüpont nincs. Tárcsázzam a 0-s számot, ha munkatárssal szeretnék beszélni, megtettem, de semmi, majd, adjam meg a sípszó után az adataimat, stb, és vissza hívnak. Na ez az amit már én sem hiszek el!!! Ez vicc. Kijárási tilalom ide, vagy oda, a jövő héten személyesen kell bemennem úgy látom.

Üdv! Csilla vagyok, a Sberbank ügyfele. Nem szeretnék élni a moratórium lehetőségével. Mit tudok a lehető leggyorsabban tenni ez ügyben, személyes megjelenés nélkül. Félek hogy az én bankom az utolsó utáni lesz, amelynél neten, vagy telefonon lehet intézkedni, de nem szeretnék több hónapot csúszni a hitellel. Köszönöm előre is a választ.

Üdvözlöm! Érdeklődni szeretnék, hogy amennyiben több hitelem van (személyi kölcsön, folyószámla hitel) ezekhez a nyilatkozatot külön külön kell tennem vagy esetleg egy nyilatkozat minden hitelre vonatkozik? (Erste Bank)

Hogyan tudnám visszakapni a téves utalás miatti összeget a K&H banktól.

Cofidis személyi kölcsönt törlesztek, állandó megbízással a bankszámlámról. Továbbra is fizetni akarok, de nem találom a Cofidis bankját, hogy nyilatkozni tudjak. Ebben kérném a segítségüket.

Érdeklödnék.mikor bejelentették a moratoriumot.és azt mondták aki tivábbra is fizeti annak elengednek 1 havi törlesztést.Azt szeretném kérdezniezt az 1 honapot mikor engedik el?

Van az UniCredit Banknak több tel száma de eggyel sem lehet felvenni a kapcsolatot.nincs netbankom és a mai napon kellett volna levonni a hitelemet.Kit és hol keressek?

Az UniCredit Banktól még mindig semmi infót nem lehet elérni.Legalább emailben értesithetnék a hiteleseket.

KÉT HITELEM VAN, AZ EGYIKET MINDEN HÓNAPBAN A BANKSZÁMLÁMRÓL EGYENLITETTEM KI, T.HÓ 12-ÉN, A MÁSIKAT CSEKKEN FIZETTEM, MELYET A JÖVŐBEN IS AZON TUDOM FIZETNI, T.hó 1-12 között. Levélben ezt a kérésemet, hogy folytatni szeretném a leirt módon megtehetem,,,,?????, mivel áprilisban is igy szeretném tovább fizetni. Szíves válaszukat várom, hogy minél előbb tudjam ezt közölni levélben, mivel az online segítség nélkül nem megoldható most.

Jó napot! Ha én tovàbbra is utalom a hiteleket, ahogy eddig is (OTP, Cetelem), az nem jelent problémàt ha ezt nem jeleztem a pénzintézetek felé?