Ezt kell tenni, ha továbbra is törlesztenénk hitelünket!

Mint ahogy arról korábbi cikkünkben már írtunk, a 2020. március 18-án huszonnégy órakor fennálló szerződések alapján már folyósított lakossági és vállalati kölcsönökre automatikus fizetési moratórium lép életbe 2020. december 31-ig. Vannak azonban, akik nem kívánnak élni a fizetési haladék lehetőségével. Nekik nyilatkozatot kell tenniük. Mutatjuk, hogy ezt miként tehetik meg az egyes hitelintézeteknél!

Fizetési moratórium

A fizetési moratórium ideje alatt az adósok a szerződésből eredő tőke-, kamat-, illetve díjfizetési kötelezettségek teljesítésére 2020. december 31-ig fizetési haladékot kapnak. Ez azt jelenti, hogy a moratórium alatt felhalmozódott kamatot annak lejárata után a havi törlesztő részletekkel együtt, egyelő részletekben kell megfizetni. Ennek következtében a hitel futamideje meghosszabbodik, vagyis eredeti lejárta kitolódik.

Mit kell tennie annak, aki nem kíván a fizetési moratóriumban maradni?

Mivel a moratórium nem kötelező érvényű, ezért arra is van lehetőség, hogy az adós tovább folytassa a szerződésszerű teljesítést! Ehhez azonban nyilatkozatot kell tennie a hitelnyújtó banknál.

A jelenlegi járványhelyzetre tekintettel a nyilatkozatokat természetesen az egyes pénzintézetek személyes felkeresése nélkül javasolt megtenni!

Budapest Bank

A Budapest Banknál jelzálog- és folyószámlahitelek esetén mindenképpen nyilatkozni kell a fizetési szándékról, mivel a törlesztést az ügyfelek fizetési számlájáról vonják le és a bank nem fogja tudni eldönteni, hogy az ügyfél törlesztési szándékkal helyezett-e ott el összeget. Hitelkártya esetében azonban nem nincs szükség külön nyilatkozattételre. A hitelkártya tulajdonos az eddig megszokott módon tudja rendezni a tartozását.

A nyilatkozatot:

  • Budapest Internetbankon,
  • Telebankon, illetve
  • a bank honlapján

 keresztül lehet megtenni.

CIB Bank

A bank arra kéri ügyfeleit, amennyiben korábban állandó átvezetési/átutalási megbízást adott meg a törlesztőrészletek rendezésére, akkor azt vonják vissza, mert ezek leállítása nem történik meg automatikusan!

A lakossági ügyfelek a CIB24 telefonos ügyfélszolgálaton keresztül nyilatkozhatnak.

Lízinggel rendelkező ügyfeleknek a bank honlapján található kapcsolódó dokumentumok közül a lízing ügyfeleknek szóló tájékoztatót kell letölteni, majd kitöltve visszaküldeni a megadott e-mail címre.

Az ügyfeleknek – önálló rendelkezők esetén – hamarosan lehetőségük lesz online is nyilatkozni arról, hogy nem kívánnak a moratóriumban maradni. Erről a lehetőségről a későbbiekben tud további tájékoztatást adni a bank.

Erste Bank

Aki személyi kölcsönnel és/vagy jelzáloghitellel és/vagy babaváró kölcsönnel és/vagy az Erste Lakástakarék által nyújtott jelzáloghitellel rendelkezik, nyilatkozatát a bank elektronikus és telefonos csatornáin is megteheti.

A pénzintézet arra is felhívja a figyelmet, ha az adós Munkáltatói kölcsönnel rendelkezik (jelzáloghitel és/vagy személyi kölcsön), úgy a fenti termékekre vonatkozó nyilatkozatába értendő a Munkáltatói kölcsönre vonatkozó döntése is.

A nyilatkozatok az alábbi módon tehetők meg:

  • amennyiben aktív hozzáféréssel rendelkezik az ügyfél, az Erste NetBankon vagy
  • Erste TeleBankon nyitvatartási időben, hétfőtől-péntekig: 7-21 óráig.

Aki hitelkártyával és/vagy folyószámla hitelkerettel rendelkezik, nyilatkozatát egyelőre Erste NetBankban, az ott felugró nyilatkozási felületen teheti meg. A további nyilatkozási lehetőségek rendelkezésre állásáig az ügyfelek szíves türelmét kérik.

K&H Bank

A K&H Banknál az alábbi módok választhatók a nyilatkozat megtételére:

  • K&H e-bankban: a hitelek menüpontban a „nyilatkozat törlesztési moratóriumról” blokkban lakáshitel, babaváró hitel, munkáltatói és személyi kölcsönök esetén, minden egyéb hitel és kölcsön esetén az üzenetek menüpontban a hitel azonosító megadásával
  • K&H mobilbank üzenetben: az üzenetek menüpontban az „információ” üzenet kategóriát kiválasztva a hitel azonosító megadásával
  • K&H mobilbankból telefonon: az elérhetőségek/gyorshívás funkció kiválasztásával a bankszámlák, bankkártyák menüpontban
  • K&H Telecenter hívásával

A moratóriumról történő lemondó nyilatkozatok feldolgozása jelenleg is folyamatban van a pénzintézetnél. Minden ügyfelet értesíteni fognak, amint feldolgozták az üzeneteket.

MKB Bank

Jelzálogfedezetű kölcsönnel, illetve személyi kölcsönnel rendelkező ügyfelek:

  • ha van NetBANKár hozzáférésük az összes érintett hitelszerződéséről, mint adós egyidejűleg nyilatkozhat a következő módon:

Be kell lépni a NetBankár fiókba, majd az oldal fejlécének közepén található „Írjon nekünk” linkre kattintva az „üzenet tárgya” mezőbe be kell írni,  hogy: Hitelmoratóriummal kapcsolatos nyilatkozat, majd az alábbi szöveget kell bemásolni az „üzenet szövege” mezőbe:

Nyilatkozom, hogy a 47/2020. (III.18.) számú kormányrendelet szerinti fizetési moratóriumot nem kívánom igénybe venni, Hitelszerződésem alapján fennálló tartozásomat az eredeti szerződési feltételek szerint kívánom teljesíteni. Tudomásul veszem, hogy amennyiben a későbbiekben mégis élni kívánok a Hitelszerződés alapján fennálló tartozásom teljesítésének fizetési moratórium alatti felfüggesztésével, azt jelen Bejelentésem visszavonásával jelezhetem a Bank felé.

Fenti üzenetet a Rögzít gombra kattintva kell elküldeni.

  • Ha nem rendelkezik NetBANKár hozzáféréssel: meglévő ügyfélként könnyedén igényelhető NetBANK hozzáférés a bank online felületén.

OTP Bank

Aki továbbra is szeretné törleszteni hitelét, annak lehetősége van online néhány lépésben nyilatkozni:

  • Internetbankban: a nyilatkozat az Igénylések/Fizetési moratórium menüpontban a Törlesztés folytatását választva tehető meg.
  • A bank honlapján – amennyiben nincs internetbank hozzáférés vagy ingatlanlízing szerződés esetén –

A feldolgozási idő mindkét nyilatkozattétel esetén több nap is lehet. Akik nem szeretnék nyilatkozatukat az online csatornákon keresztül megtenni, azokat arra kéri a bank, hogy csak néhány nappal a törlesztés esedékességi határideje előtt jelezzék ezt.

Raiffeisen Bank

Aki továbbra is fizetni szeretné hitelét, annak a Raiffeisen Direkt telefonos ügyfélszolgálatát kell hívnia és a 7-es menüpontot választani. A telefonszám belföldről ingyen hívható.

A Raiffeisen Bank fiókjaiban is lehetőség van a kérdésben eljárni, de a jelenlegi helyzetben elsősorban a telefonos ügyintézést javasolja  a bank.

Sberbank

A Sberbank ügyfeleinek is van lehetőségük hitelüket tovább törleszteni, ám az ezzel kapcsolatos teendők részleteinek kidolgozása még folyamatban van. Hamarosan részletes tájékoztatást fognak adni ezzel kapcsolatban, addig is ügyfeleik szíves türelmét kérik.

Sopron Bank

A Sopron Banknál a nyilatkozat az alábbiak szerint tehető meg:

    • Netbank szolgáltatással rendelkező ügyfelek esetén a törlesztési kérelmet a netbank szabadformátumú üzenet formájában szükséges megküldeni az alábbi tartalommal:

Jelen kérelemmel a koronavírus világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásainak enyhítése érdekében szükséges azonnali intézkedésekről szóló 47/2020. (III.18.) Kormányrendelet 1.§ (1) bekezdése alapján a Sopron Bank Burgenland Zrt. felé fennálló hitelem/hiteleim eredeti szerződési feltétel szerinti teljesítését kérelmezem.

  • Netbank szolgáltatással nem rendelkező ügyfeleink esetén: az elektronikus levél formájában (e-mailben) benyújtott törlesztési kérelem: a bank honlapján elérhető, lakossági vagy nem lakossági törlesztési kérelemmintát kitöltve – lehetőség szerint kinyomtatva, aláírva és/vagy elektronikus aláírással ellátva – a megadott e-mail címre kell megküldeni.
  • Postai úton: a bank honlapján megadott postai címre, lehetőség szerint a bank által kidolgozott törlesztési kérelem minta használható, ami a bank honlapján elérhető.

Takarékbank

A fizetési moratóriumból való kilépésre vonatkozó nyilatkozat a bank honlapjáról letölthető és az alábbi módon valamelyikén eljuttatható a hitelintézethez:

  • Postai úton: a bank honlapján megadott címre
  • Telefonos Ügyfélszolgálaton: a bank honlapján megadott telefonszámon is megtehető a nyilatkozat
  • E-mailben: a bank honlapján megadott e-mail címen

A jelenlegi vészhelyzetre való tekintettel a bank kiemelten kéri, hogy a bankfiókokat ne keressék fel személyesen! Az ügyintézés céljából a nap 24 órájában elérhető a Telefonos Ügyfélszolgálat.

UniCredit Bank

A bank a törlesztési moratóriummal kapcsolatosan kidolgozott részletekről, a legfontosabb tudnivalókról és az esetleges teendőkről honlapjuk folyamatosan frissülő felületén nyújtanak tájékoztatást ügyfeleiknek.

A fizetési moratóriummal kapcsolatban tett nyilatkozatok visszavonása

A fizetési moratóriumból való kilépésre tett nyilatkozatot az ügyfelek bármikor visszavonhatják, amelyet követően újra mentesülhetnek a törlesztőrészletek fizetése alól.





Utolsó módosítás: 2021. január 05. kedd


Kérje ajánlatunkat!

Kérje a Hitelnet szakértőinek egyedi ajánlatát. Díjmentesen segítünk megtalálni az elérhető legkedvezőbb hitel lehetőségeket és a teljes körű ügyintézés is a mi dolgunk.

Ajánlatot kérek

Feliratkozás az új kérdésekre/válaszokra
Visszajelzés
60 hozzászólás
Inline Feedbacks
Minden hozzászólás megtekintése

Elnézést a zavarásért.Tavaly egész évben készpénzben törlesztettem az adósságomat a Takarékbank Zrt-nél.
Szeptember óta semmilyen visszajelzést nem kaptam, ami igazolja, hogy törlesztettem.
Mi a teendő?

Jó napot!
Én Márta vagyok. Van egy Cetelem tartozásunk. Szeretnénk már a hitelét vissza fizetni. Kb. 4 hónap lenne hátra és csak húzzák az időt, nem küdenek egyszerre több csekket. A telefont 20-30 perc után veszik fel. Kirendeltségük nincs Debrecenben.
Mit tegyünk, mert már unjuk.

Kedves Márta!
Az ügyben a Cetelemmel kellene felvenniük a kapcsolatot.

Üdvözlet.
János vagyok. Van két NHP hitelem. A bankommal szerződésem van, hogy 2021.01.01.-ig nem kel törlesztenem, de mégis vonja le a törlesztést. A másik hitelemben meg a mai napon levette a törlesztőt visszamenőleg a moratórium kezdetéig.
Mi a hivatalos teendőm mielőtt pereskednék?

Tovább szeretnénk törleszteni. Beadtuk a nyomtatványt, telefonáltunk kétszer, emailt is küldtünk és az áprilisban esedékes törlesztő részletet nem vonták le.
Mit csináljunk még?

Miért kell kérelmeznem a törlesztést tovább, miért nem inkább a halasztást? Így talán többet tudnak kisajtolni belőlünk?


60
0
Tedd fel kérdésed vagy szól hozzá a témához!x