Melyek a kivételt képező lakástulajdonok szocpol igénybevétele esetén? - Hitelnet.hu

Melyek a kivételt képező lakástulajdonok szocpol igénybevétele esetén?

Tisztelt Hitelnet!

Úgy tudom, hogy szocpol igénybevételéhez az egyik feltétel az, hogy a házaspár egyik fele sem rendelkezhet lakástulajdonnal. Ellenben vannak bizonyos "kivételt képező lakástulajdonok". A honlapjuk ajánlása szerint erről a „Szocpol feltételek” pont alatt olvashatunk, de ilyen pontot sehol sem találtam. Ebben kérném a segítségüket.

Mely esetek tekinthetők e szempontból kivételnek? Például ha ajándékozás útján kerül valakinek a tulajdonába ingatlan, az kivételt jelenthet-e?

Köszönöm előre is válaszukat.
Üdvözlettel.
Emese

Kedves Emese!

A szocpolt szabályozó rendelet pontosan rögzíti azokat az eseteket, melyekben a meglévő lakástulajdon mellett is igénybe vehető a támogatás és amelyek nem zárják ki a szocpol igénylésének lehetőségét. Fontos, hogy a lakástulajdont nemcsak az igénylő, hanem házastársának, élettársának, kiskorú gyermekének és a vele együttköltöző családtagjának tekintetében is vizsgálni kell.

A kivételt képező lakástulajdonok az alábbiak:
– együttesen legfeljebb 50%-os olyan lakásban, amely tulajdonközösség megszüntetése vagy öröklés útján került a tulajdonba,
– a tulajdonban lévő lakás lebontását az építésügyi hatóság elrendelte vagy engedélyezte,
– a lakás több mint két éve öröklés vagy ajándékozás jogcímén haszonélvezettel terhelten került a tulajdonába és a haszonélvező bent lakik.

Amennyiben Önök esetében ajándékozás útján került a lakás tulajdonba, akkor a szocpolra való jogosultsághoz további feltétel, hogy az ajándékozás legalább 2 éve történt, haszonélvezettel terhelten és e cím jogosultja az ingatlanban lakik. Ha haszonélvezet nélkül vagy két éven belül történt az ajándékozás, akkor az ingatlan sajnos kizáró okot jelent szocpol igénylésénél.

A lakástulajdonon kívül az alábbiak jelenthetnek még kizáró okot:
– állandó lakáshasználati jog, illetve e jogok ingatlan-nyilvántartási bejegyzésére irányuló kérelem,
– önkormányzati tulajdonban lévő, vagy szolgálati jogviszonyhoz vagy munkakörhöz kötött lakásra bérleti jogviszony,
– lízingbe vett lakás.

Amennyiben a szocpol igénybevételével vásárolni vagy építeni kívánt új lakáshoz kölcsönt is szeretnének igénybe venni, akkor forduljanak bizalommal Szakértőinkhez, akik készséggel készítenek Önöknek személyre szabott, díjmentes ajánlatot. Ehhez online ajánlatkérő nyomtatványunkat kellene kitölteni. A megfelelő konstrukció kiválasztása után díjmentesen vállaljuk a teljes körű hitelügyintézést is!

További kérdés esetén készséggel állunk rendelkezésükre!

kalkulátor

Babaváró hitel kalkulátor

Akár kamatmentes hitel ingatlanfedezet nélkül

Tovább a Hitelkalkulátorhoz

Utolsó módosítás: 2014. március 07. péntek

Tegye fel kérdését, szóljon hozzá Ön is a fenti témához!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

CAPTCHA AREA


Hozzászólások

Mónika szerint:

2018-11-15 - 08:28

Szeretném megkérdezni, hogy ha 2004-ben a még szocpolként működő családtámogatás keretében igénybe vettük az 1.600,000,-Ft támogatást, akkor 2018-ban a fennmaradó 1.000.000,-Ft-ot igénybe vehetjük-e? Szülők életkora 46, illetve 48 év.

Hitelnet.hu szerint:

2018-11-15 - 12:42

Kedves Mónika!
Már megvalósult lakáscél esetén CSOK különbözet nem vehető igénybe.

Imre szerint:

2017-06-06 - 20:43

Jó napot kívánok.
Imre vagyok. Érdeklődnék arról, hogy most adom el két ingatlanom is (nem lakó) és ez lehet a csok-ra kizáró ok?
Válaszukat előre is köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2017-06-07 - 05:28

Kedves Imre!
A nem lakóingatlanok nem befolyásolják a CSOK jogosultságot.

Péter szerint:

2017-01-25 - 22:44

Érdeklődöm, hogy jogosultak vagyunk-e a CSOK-ra, ha a férj édesanyja 1996-ban az önkormányzati lakást megvásárolta és a férj nevére írta 100%-os tulajdoni hányadban, haszonélvezettel terhelve, melyben a haszonélvező (édesanya) a lakásban életvitelszerűen él.
Ha nem lennénk rá jogosultak, milyen jogi lépést tehetnénk 2017-ben a CSOK-ra való jogosultság érdekében, amit várhatóan 2019. előtt nem vennénk igénybe?

Hitelnet.hu szerint:

2017-01-26 - 17:37

Kedves Péter!
Új lakóingatlan vásárlása vagy építése esetén a meglévő lakástulajdon egyáltalán nem befolyásolja a CSOK jogosultságot.
Használt lakóingatlanra igényelt CSOK esetén az 1996-ban haszonélvezeti joggal szerzett lakástulajdon nem kizáró ok.

Zoltán szerint:

2016-07-29 - 23:18

Tisztelt Cím!
Családi ház építése előtt állunk, a kiviteli tervekre a generálkivitelezői ajánlatok elbírálása van folyamatban. Az építkezéshez a 2 meglévő gyermekre igénybe vennénk a CSOK-ot.
Ha ezzel párhuzamosan veszünk egy kisebb értékű lakóingatlant (hogy az éven belüli illetékmentességet ne bukjuk el időközben eladott lakásunk után), melyben feleségemmel 50-50%-os tulajdonrészünk lenne, jogosultak maradunk a CSOK-ra?
Válaszukat megköszönve:
Zoltán

Hitelnet.hu szerint:

2016-07-30 - 08:23

Kedves Zoltán!
Új lakóház építéséhez igényelt CSOK esetén nem kizáró ok a meglévő lakástulajdon, tehát akkor is jogosultak lehetnek a kedvezményre, ha a CSOK kérelem benyújtása előtt vásárolnak egy lakóingatlant.

Csaba szerint:

2016-07-28 - 21:14

Bővítésre igényelném a CSOK-ot. Egy szobát szeretnénk pluszba és van két gyermekünk.
A kérdés, hogy ha van még egy telkem is az nem kizáró ok a CSOK igényléshez? A telek is 50-50%-ban közös a feleségemmel.

Hitelnet.hu szerint:

2016-07-29 - 07:11

Kedves Csaba!
A telektulajdon nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot.

Hajni szerint:

2016-06-17 - 10:21

Tegnap igaz kaptam választ, de a férjem anyja vásárolt egy házat, ami a férjem nevére került, de haszonélvezet az anyjáé.
Megkaphatjuk a csokot?

Hitelnet.hu szerint:

2016-06-17 - 10:48

Kedves Hajni!
Mint ahogy tegnapi válaszunkban megírtuk, az Ön által említett lakástulajdonok (férje nevére vásárlással került, de haszonélvezeti joggal terhelt ház) nem zárják ki a CSOK-ra való jogosultságot.

Virág szerint:

2016-10-15 - 13:37

Tisztelt Hitelnet.hu!
Használt lakás vásárlást tervezünk, melyhez igénybe vennénk a CSOK-ot, ha tudjuk. 1 gyermekünk van, egyet vállalnánk előre. Viszont nekem van egy 50 %-os tulajdonrészem egy házban, a férjemnek pedig 25 %-os tulajdonrésze egy másik házban. Egyiket sem tudjuk eladni, szülők laknak benne, haszonélvezete senkinek sincs semmin. Közös tulajdonunk nincs.
Így nem vagyunk jogosultak a CSOK-ra?
Előre is köszönöm válaszukat!
Virág

Hitelnet.hu szerint:

2016-10-17 - 11:11

Kedves Virág!
Sem az Ön 50%-os, sem a férje 25%-os lakástulajdoni hányada nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot.

Frissházasok szerint:

2016-04-19 - 09:12

Tisztelt Hitelnet!
CSOK-ot igényelnénk. Új ház építése a cél, 3 gyerekvállalással, 5 millió önerő, 5 millió áfa visszaigénylés, 10 millió csok, 5 millió hitel.
A jelenlegi házban, amiben élünk a feleségemmel ez a felállás:
A nevemen 2/4 hányad adásvétel jogcímen (2000), 1/4 hányad öröklés jogcímen szerepel (2003),
A testvérem 1/4 hányad öröklés jogcímen szerepel (2003)
Édesanyám özvegyi jog (2003), Nagymamám holtig tartó haszonélvezeti joggal van bejegyezve. (2000)
Kérdésünk:
ilyen felállásban új ház építésénél a jelenlegi házban való tulajdoni hányadom szerepet játszik?
Ha az 1/4 hányadot Édesanyámnak ajándékozom akkor onnantól kezdve nincs akadálya a dolognak?
Vagy az 1/4 és a 2/4 hányadod is ajándékozzam Édesanyámnak?
Köszönöm a választ előre is.

Hitelnet.hu szerint:

2016-04-19 - 10:37

Kedves Frissházasok!
Új lakóingatlan építéséhez igényelt CSOK esetén nincsen lakástulajdonra vonatkozó korlátozás, tehát a kedvezményre a jelenlegi felállásban is jogosultak lehetnek.

Nikoletta szerint:

2016-03-15 - 16:20

Tisztelt Hitelnet!
Ki szeretnénk használni a csok-ot használt lakás vásárlásra, van két kiskorú gyermekünk! Van a tulajdonunkban 50-50% zártkert besorolású “ingatlan” a párommal.
Ez kizáró oka az igénylésnek?
Köszönöm a válaszát!

Hitelnet.hu szerint:

2016-03-16 - 11:04

Kedves Nikoletta!
A zártkert megnevezésű ingatlan nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot. A további feltételeket IDE kattintva ismerheti meg.

Betty szerint:

2016-03-08 - 10:14

Tisztelt Hitelnet!
Olyan kérdésem lenne, hogy 2016. május 5.-én lejár az eladott ingatlanom 5 éves ideje, azaz 2011-ben lett eladva. Utána igényeljük a szocpolt 2 gyermek után?
Az adásvételi szerződést megírhatjuk attól az 5 év letelte előtt? Ott számít valamit az eladott ingatlan, vagy csak majd a szocpolnál lényeges?
Eddig sehol sem tudtak választ adni, remélem most sikerrel járok.
Köszönöm a választ előre is.

Hitelnet.hu szerint:

2016-03-08 - 11:41

Kedves Betty!
Az adásvételi szerződés véleményünk szerint előbb is megköthető. A CSOK kérelemben arról kell nyilatkozni, hogy a kérelem benyújtását megelőző 5 éven belül volt-e eladott lakás.

Anita szerint:

2016-02-29 - 12:10

Tisztelt Címzett!
A párom csere útján lett az ingatlan tulajdonosa. Van egy 4 éves kislányunk. Szeretnénk a Csokot igénybe venni bővítés céljából úgy, hogy szeretnénk még egy gyermeket vállalni, így 2 gyermekre igényelnénk. Mind a ketten sajnos Bar listások vagyunk.
A kérdésem az lenne, hogy megkaphatnánk-e így is a 2 gyerekre járó összeget?
Válaszát előre is köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2016-04-19 - 13:08

Kedves Anita!
A jogosultsághoz a bővítendő ingatlanban mindkettejüknek kell rendelkezni tulajdonrésszel. A BAR lista nem kizáró ok, de hitelfelvétel ez esetben nem lehetséges, tehát a CSOK-ot csak akkor tudják igénybe venni, ha a bővítéshez szükséges önerő rendelkezésre áll. Vállalt gyermek után akkor igényelhető a CSOK, ha házasok és legalább egyikük 40 év alatti.

Judit szerint:

2016-02-28 - 22:08

Tisztelt Címzett!
Párom nevére ajándékozással került egy ingatlan fél éve. Szeretnénk egy lakást vásárolni és csok-ot igénybe venni egy meglévő és egy vállalt gyermekre.
Kérdésem az lenne, ha párom eladná a lakást és így lekerül a nevéről, mennyi időnek kell eltelnie ahhoz, hogy lakást vásároljunk az összegből csok felhasználásával?
Válaszát előre is köszönöm!

Hitelnet.hu szerint:

2016-02-29 - 10:31

Kedves Judit!
A lakás eladását követően már igényelhető a CSOK az eladási ár továbbforgatásával.

Ágnes szerint:

2016-02-20 - 18:33

Üdvözlöm!
Érdeklődnék, hogy a február 10.ei változások után, jogosult vagyok e a CSOKra, ha
– a férjemnek és nekem is van ingatlan a nevünkön, de egy újat szeretnénk építeni, és 2 gyerekünk lenne??

Hitelnet szerint:

2016-02-20 - 19:09

Kedves Ágnes!

Új ház építése esetén nem kizáró ok a meglévő ingatlan tulajdon! További kérdése esetén tanácsadóink állnak az Ön rendelkezésére.

Viktória szerint:

2016-02-16 - 15:58

Tisztelt Hitelnet!
Használt lakás vásárlásához szeretnénk igényelni a csok-ot. Jelenleg párommal 50-50% van tulajdonunk egy lakásban. Mivel nem tudjuk eladni hosszú ideje, ahhoz, hogy jogosultakká váljunk a kedvezményre, elajándékozhatjuk a gyerekünknek vagy rokonnak az ingatlant?

Hitelnet.hu szerint:

2016-03-09 - 14:51

Kedves Viktória!
Információink szerint használt lakás vásárlásához igényelt CSOK esetén az igénylőknek külön-külön legfeljebb 50% lakástulajdonuk lehet, így az 50-50%-ban tulajdonolt lakás nem zárja ki a jogosultságot.

Katalin szerint:

2016-02-05 - 14:47

Tisztelt Hitelnet,
érdeklődnék, hogy 30 éve – nagyszülőktől – ajándékozással nevemre került egy lakóingatlan 50 %-a, jelenleg már csak 40 % részem van benne, másik felét testvérem kapta ugyanúgy ajándékozással, aki benne is lakik. Édesanyám haszonélvező, de nem lakik benne. Ez kizárhatja-e a CSOK-ot 2 gyermekre, házbővítésre?
Köszönettel.

Hitelnet.hu szerint:

2016-02-25 - 21:25

Kedves Katalin!
A fenti lakástulajdon nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot bővítés esetén.

Andrea szerint:

2016-02-04 - 18:06

Érdeklődni szeretnék, hogy használt lakás vásárlásra egyedülállóként ki tudom-e használni a CSOK-ot? 2 gyermeket nevelek egyedül, 43 éves vagyok. Van a nevükön 50-50% ingatlan, amit ajándékozás jogcímen szereztek 3 éve. Az én nevemen pedig a haszonélvezeti jog van.
Válaszukat előre is köszönöm!

Hitelnet.hu szerint:

2016-02-25 - 21:07

Kedves Andrea!
A leírtak alapján jogosult lehet CSOK-ra használt lakás vásárlása esetén. A további feltételekről IDE kattintva tájékozódhat.

Áron szerint:

2016-02-02 - 17:25

Tisztelt Címzett!
Érdeklődnék, hogy jár-e a csok két gyerek után, ha építkezünk, de ajándékozás címén /több mint 20 éve/ a nevemen van egy lakás 1/8-ad része. Az ajándékozónak további 1/8-ad része még van illetve van még további 3 tulajdonos.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel.
Áron

Hitelnet.hu szerint:

2016-02-25 - 16:39

Kedves Áron!
Építkezéshez igényelt CSOK esetén nem akadály a meglévő lakástulajdon, illetve tulajdoni hányad.

Magdolna szerint:

2016-01-26 - 18:20

Érdeklődni szeretnék, hogy én 45 éves, a férjem 46 éves. Van egy 12 és egy 22 éves fiú és lány gyermekünk (a nagyobbik gyerek felsőoktatási intézmény nappali tagozatos hallgatója). Jelenleg egy 75 m2-es családi házban lakunk (70%-30% arányban van a nevemen a ház) állami támogatás nélkül vásároltuk (szülői segítséggel) 1998-ban.
Jogosultak vagyunk-e CSOK kedvezményre egy másik családi ház vásárlása esetén? És ha igen, akkor m2 alapú támogatásra vagyunk jogosultak vagy 2.600.000 Ft támogatást kaphatnánk?

Hitelnet.hu szerint:

2016-03-04 - 14:51

Kedves Magdolna!
Használt lakás vásárlásához igényelt CSOK esetén az igénylő más lakásban legfeljebb 50%-os tulajdoni aránnyal rendelkezhet, így a 70%-os tulajdoni arány már kizáró ok.
Új építésű lakás vásárlásához igényelt CSOK esetén nincsen lakástulajdonra vonatkozó korlátozás, tehát ebben az esetben a meglévő ingatlan megtartása mellett is jogosultak lehetnek a támogatásra, melynek összege 2 gyermek után 2,6M Ft. A hasznos alapterületnek legalább 50 m2-nek kell lenni 2 gyermek esetén. A CSOK igénybevételével vásárolt lakásban 10 éves időtartamra lakóhelyet kell létesíteni.

Andrea szerint:

2016-01-19 - 13:35

Érdeklődni szeretnék, hogy most is kizáró ok, ha önkormányzati bérleti jogviszonyuk van? Ez miatt utasítottak el minket.

Hitelnet.hu szerint:

2016-01-19 - 13:36

Kedves Andrea!
Az önkormányzati lakásra szóló bérleti jogviszony abban az esetben nem kizáró ok, ha azt a lakást szeretnék megvásárolni.

Janka szerint:

2016-01-19 - 11:55

Tisztelt Hitelnet.
Ha én és élettársam tulajdonában egy “hétvégi ház plusz udvar” megnevezésű nyaraló van (fűtés nélkül), és új lakóingatlant szeretnénk vásárolni, akkor igénybe vehető a csok 3 gyerek után?
Tisztelettel: Janka

Hitelnet.hu szerint:

2016-01-19 - 11:57

Kedves Janka!
A hétvégi ház, udvar megnevezésű ingatlan tulajdonlása nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot.

Sándor szerint:

2016-01-13 - 18:07

Csok felvételén gondolkodom. Amennyiben egy lakásban 4 éve szereztem öröklés útján 50% tulajdonrészt, az elvileg még nem kizáró ok. Ha egyik szülőmnek van a saját nevén egy másik lakás is, melyen nekem van haszonélvezeti jogom, az már kizáró ok? Vagy csak a tulajdon számít.
Válaszukat előre is köszönöm, és kellemes ünnepeket!

Hitelnet.hu szerint:

2016-01-13 - 18:13

Kedves Sándor!
Sem az öröklés útján szerzett 50%-os lakástulajdon, sem a lakás haszonélvezeti jog nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot.

Júlia szerint:

2016-01-12 - 21:31

Tisztelt Hitelnet!
Olyan kérdésem lenne, hogy használt lakás vásárlás esetén, ha az én nevemen van 50% tulajdon, ami 20 éve haszonélvezettel terhelten került a nevemre, úgy hogy adás-vétel történt, de ekkor 7 éves voltam, a szerződést az apám írta alá, akkor is jogosult vagyok-e?
Válaszát köszönöm!

Hitelnet.hu szerint:

2016-02-19 - 16:53

Kedves Júlia!
A február 11-től hatályos CSOK rendeletek alapján a fenti lakástulajdon nem jelent kizáró okot CSOK igénylésnél.

Henriett szerint:

2016-01-08 - 09:26

Tisztelt Szakértő!
Férjemmel inszol tulajdonú honvédségi bérlő kijelölésű lakásban lakunk hivatásos katonaként mindketten három gyermekünkkel. Nincs ingatlan a tulajdonunkba. Az új otthonteremtesi támogatást szeretnénk igénybe venni állami kamattámogatású hitellel új ház vásárlására.
Vajon működhet a mi esetünkben?
Köszönöm segítségüket.

Hitelnet.hu szerint:

2016-02-17 - 17:52

Kedves Henriett!
Új ház vásárlásra esetén nincsen lakástulajdonra, lakás bérleti jogviszonyra vonatkozó korlátozás, így ha a további feltételeknek is megfelelnek, jogosultak lehetnek a támogatásra.
Az új lakóingatlan vásárlása esetén előírt CSOK feltételeket IDE kattintva ismerheti meg.

Sándor szerint:

2016-01-02 - 13:32

Üdvözletem!
Olyan kérdésem lenne, szeretnénk belevágni használt lakás vásárlásba. Jelenleg amiben élünk lakásban édesanyám a haszonélvező, teljes lakás az én nevemen van. Apai részről szintén van 50%, amit örököltem. Első gyermekünk már megvan, még 1 gyermeket szeretnénk vállalni.
Milyen úton lennénk jogosultak CSOK-ra?
Előre is köszönöm!
Üdv: A.G

Hitelnet.hu szerint:

2016-01-10 - 14:03

Kedves Sándor!
A CSOK jogosultság attól függ, hogy Ön mikor és milyen jogcímen szerezte az édesanyja haszonélvezetével terhelt lakást. Ha több mint két éve öröklés vagy ajándékozás jogcímén szerezte haszonélvezettel terhelten és a haszonélvező bent lakik, akkor nem jelent akadályt.
Az 50%-ban örökölt lakástulajdon nem jelent kizáró okot.
Vállalt gyermek után akkor lehetnek jogosultak a CSOK-ra, ha házasok és legalább egyikük 40 év alatti.

Ateszapi szerint:

2015-12-29 - 18:24

Tisztelt Szakértők!
Arról érdeklődnék, hogy van egy ingatlanban örökléses és vételi részem összesen 90/300 tulajdoni hányad, ha valakinek (pl. a fiamnak) odaajándékoznám a vétellel szerzett részemet, akkor igénybe tudnánk venni az új CSOK-ot? Van 3 gyermekünk és a házunk tetőterét szeretnék beépíteni. A páromnak vidéken van 25% örökölt tulajdona.
Válaszukat előre is köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2016-01-08 - 08:47

Kedves Ateszapi!
Amennyiben a tetőtérben nem egy külön bejáratú, minden lakófunkcióval (főzést, étkezést, tisztálkodást, illemhely-használatot, pihenést lehetővé tevő helyiségek) és külön mérhető közművekkel rendelkező lakást szeretnének létrehozni, hanem csak a meglévő házat a tetőtérben – például szobákkal – bővíteni, akkor ez utóbbi nem új lakásépítésnek, “csak” bővítésnek minősül, amire 3 gyermek után maximum 2.200.000 Ft összegű támogatást kaphatnak. Bővítés esetén sem az igénylőknek, sem együttköltöző családtagjaiknak, eltartott gyermekeiknek nem lehet lakástulajdonuk – néhány, a fenti bejegyzésben olvasható – kivételtől eltekintve. Nem járható út tehát, ha gyermekének ajándékozná a vétellel szerzett tulajdoni hányadot. A megoldás az lehet, ha olyan személynek ajándékozza, aki nem számít együttköltözőnek. A bővítésre igényelhető CSOK-ról bővebben ITT olvashat.

Magdi szerint:

2015-12-29 - 17:26

Tisztelt Hitelnet!
Szeretném kérdezni, hogy ha a meglévő házunkat anyósomnak ajándékozzuk, akkor jogosultak leszünk a CSOK-ra? 3 gyermekünk van, még nem vettük igénybe a kedvezmény egyik formáját sem.
A másik kérdésem azzal kapcsolatos, hogy továbbra is 25 év lesz-e a felső korhatár a gyermekek esetében ahhoz, hogy igényelhessük a CSOK-ot (ha nappali tagozatos jogviszonnyal rendelkezik).
Köszönettel: Magdi

Hitelnet.hu szerint:

2016-01-07 - 18:42

Kedves Magdi!
A 3 gyermek után új építésű lakóingatlan vásárlásához és új ház építéséhez igénybe vehető 10 milliós CSOK-ra speciális feltételek vonatkoznak, így ez esetben a meglévő lakástulajdon nem jelent problémát, nem szükséges tehát a házukat az anyósának ajándékozni.
A gyermekek esetében továbbra is 25 év a felső korhatár azzal a feltétellel, hogy a gyermek felsőoktatási intézmény nappali tagozatán tanul.

Karikomisi szerint:

2015-12-25 - 20:21

Üdv.
Érdeklődni szeretnék, hogy igénybe vehetem a támogatást, ha van egy lakásban 25% részesedésem, amit ajándékozás útján kaptam 3 hónapja?
A lakásban nem lakunk, csak a tulajdonos.

Hitelnet.hu szerint:

2016-01-02 - 16:14

Kedves Karikomisi!
A 3 hónapja ajándékozás útján szerzett 25%-os lakástulajdon sajnos kizáró ok CSOK igénylésnél, kivéve a 3 gyermek és új lakásszerzés esetén elérhető 10 milliós támogatást. Ez utóbbi esetben az igénylőknek lehet lakástulajdonuk.

D.P. szerint:

2015-12-17 - 00:51

Üdvözletem!
Érdeklődni szeretnék, hogy az alábbi tulajdonosi jogom édesanyám részére történő elajándékozása esetén jogosult lennék-e feleségemmel és két gyermekünkkel a CSOK frissen előirányzott lakástámogatására (10 millió forint vissza nem térítendő támogatás + további 10 millió, fix 3%-os kamatozású kölcsön) új építésű ingatlan vásárlása esetén, amennyiben a 3. gyermeket bevállalnánk?
Feleségemnek nincs lakástulajdon a nevén, azonban én kettő ingatlan esetén is tulajdoni hányaddal rendelkezem.
* egyiket a szüleim íratták a nevemre még gyermekkoromban (kb. 20 éve, 18 éves korom előtt), így itt 80%-os tulajodonrész van a nevemen, a két szülőmnek pedig 10-10% tulajdoni hányada, de haszonélvezeti joga nincs senkinek;
* a másik lakás szüleim válása után került megvásárlásra (az én támogatásommal) és került 100%-ban a nevemre, ahol édesanyám haszonélvező.
Köszönettel.
D.P.

Hitelnet.hu szerint:

2015-12-17 - 10:40

Kedves D.P.!
A meglévő lakástulajdonok elajándékozása után jogosult lehet CSOK igénylésre. A 10 milliós támogatás, valamint a 10 milliós, maximum 3%-os kölcsön nyújtására vonatkozó szabályozás még nem került kihirdetésre a Magyar Közlönyben, még nem hatályos, az igénylés részletes feltételei még nem ismertek, ezért erre vonatkozóan konkrét tájékoztatást még sajnos nem tudunk adni. Amennyiben lesznek új információink, honlapunkon be fogunk számolni róla. Addig is kérjük, kövesse új bejegyzéseinket!

D.P. szerint:

2015-12-17 - 20:41

Köszönöm a gyors választ! Egy dolgot elfelejtettem még megkérdezni, mégpedig, hogy ajándékozás után a jelen CSOK szabályozás szerint az elajándékozott ingatlanokon lehet haszonélvezeti jogom?

Hitelnet.hu szerint:

2015-12-18 - 08:17

Kedves D.P.!
A CSOK rendelet kimondja, hogy a támogatott személyeknek, eltartott gyermekeiknek és együttköltöző családtagjaiknak nemcsak lakástulajdona, de állandó lakáshasználati joga sem lehet. A haszonélvezeti jog véleményünk szerint állandó lakáshasználatra jogosít, tehát az elajándékozott ingatlanra nem javasolt az Ön haszonélvezeti jogának bejegyeztetése.

Zoli szerint:

2015-12-09 - 21:56

Üdvözletem!
Feleségemmel közös háztartásban élünk, de az ingatlan 1/1-ben az én tulajdonom. Pár hónapon belül megszületik a 3. közös gyermekünk.
Érdeklődni szeretnék, hogy ebben az esetben milyen formákban, milyen lehetőségünk lenne a szocpol igényléséhez?
Köszönettel: Zoltán

Hitelnet.hu szerint:

2015-12-10 - 08:34

Kedves Zoltán!
Meglévő lakóingatlan esetén annak legalább egy szobával történő bővítéséhez (hozzáépítés vagy tetőtér beépítés) igényelhető a CSOK, de csak abban az esetben, ha a bővítendő ingatlanban a CSOK kérelem benyújtásakor feleségének is lesz már tulajdonrésze. Minderről bővebben IDE kattintva olvashat. Emmellett a kedvezmény még akkor igényelhető, ha a meglévő lakástulajdon eladása után – az eladási ár továbbforgatásával – másik lakóingatlant vásárolnak vagy építenek.

Polgár Zoltán szerint:

2015-11-16 - 14:27

Köszönöm a gyors választ. Tisztelettel.

Polgár Zoltán szerint:

2015-11-16 - 12:29

Üdvözlöm,
a következő a dilemmám.
Használt ház vásárlását tervezzük, szeretnénk felvenni a 2 gyerek után járó CSOK-ot, viszont az én nevemen 25% ingatlan van haszonélvezettel bejegyezve, bár a haszonélvező már elhunyt.
A másik 2 tulajdonos: édesanyám 50%, nővérem 25%.
Ha levetetjük a haszonélvezetet a 25% ingatlantulajdonomról, majd az 25%-omat édesanyámnak ajándékozom, akkor utána felvehetem a CSOK-ot? Biztosra szeretnék menni, nem szeretném visszafizetni, stb.
Ha jól tudom, akkor a családon belüli ajándékozás illetékmentes.
Ebben kérném segítségét / válaszát.
Előre is köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2015-11-16 - 14:16

Kedves Zoltán!
Az, hogy az említett 25%-os lakástulajdon kizárja-e a CSOK-ra való jogosultságot attól függ, hogy milyen jogcímen szerezte a tulajdoni hányadot. Ha örökölte, akkor nem jelent akadályt akkor sem, ha nincs rajta haszonélvezeti jog. Ha vásárlás jogcímén került az Ön tulajdonába, akkor az édesanyja részére történő ajándékozás jelenthet megoldást.

Enikő szerint:

2015-11-01 - 17:04

Tisztelt Szakértő!
Az lenne a kérdésem. hogy 50%-os lakástulajdonnal (ami nem öröklés útján, hanem az egyik szülő halála előtti szerződéssel került a birtokomba), illetve feleségemmel 50-50%-os tulajdonunk van egy másik lakásban amiben most élünk, de szeretnénk eladni, jogosultak lehetünk-e a Csok-ra?
Válaszát előre is köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2015-11-02 - 13:08

Kedves Kérdező!
Ha adásvételi vagy eltartási szerződéssel történt a tulajdonszerzés, az sajnos kizáró ok CSOK igénylésnél.

Gabi szerint:

2015-10-31 - 17:54

Kedves Hitelnet!
Érdeklődnék, hogy ha van egy 50%-os lakástulajdonom és azt elajándékozom Édesanyámnak, akkor igényelhetem a CSOK-ot egy használt ház vásárlására a férjemmel? Ha igen, az elajándékozást követően mikor? Akár másnap is? Az ajándékozásnak van illetéke? Ha igen, ennek mennyi a mértéke és kinek kell fizetni (az ajándékozónak vagy aki kapja)? Ha mindezek mellett igényelhetem párommal a CSOK-ot, akkor akár vissza is ajándékozhatja nekem Édesanyám az 50%-os tulajdonomat?
Köszönöm válaszát!

Hitelnet.hu szerint:

2015-11-02 - 12:43

Kedves Gabi!
A CSOK-ot a legtöbb pénzintézetnél akkor igényelheti, ha az elajándékozott lakás véglegesen lekerült a nevéről. A közeli hozzátartozó részére történő ajándékozás információink szerint illetékmentes. A később visszaajándékozott lakás nem befolyásolja a korábbi CSOK jogosultságot.

Hajagos Árpád szerint:

2015-10-26 - 15:34

Tisztelt Hitelnet!
Érdeklődnék, hogy igénybe vehetem (vehetjük) a Csok-ot, az alábbi feltételek mellett:
– a megvásárolni kívánt ingatlan tulajdoni aránya 70-30% lesz (Én – párom). Nem vagyunk házasok. 1 gyermek van.
– Párom 5 évvel ezelőtt örökölt 1/4 rész lakástulajdont, mely haszonélvezettel terhelt, és a haszonélvező benne lakik.
– Én az idei évben örököltem
– egy nyaraló 1/3 tulajdonát (az ingatlan nem komfortos)
– egy lakás 1/6 tulajdonát (más városban, haszonélvezet nincs, eladása folyamatban van)
– egy lakás 1/6 tulajdonát, mely haszonélvezettel terhelt, és a haszonélvező benne lakik

Köszönettel,
Árpád

Hitelnet.hu szerint:

2015-10-27 - 13:47

Kedves Árpád!
A leírtak alapján jogosultak lehetnek a CSOK-ra. A 70-30%-os tulajdoni arány megfelelő. Az említett lakástulajdonok nem tartoznak a kizáró okok közé. Ám ha az 1/6 lakástulajdon eladása előtt történik, mint a vásárlás, akkor annak eladási árát tovább kell forgatni a vásárolandó lakás vételárába.

Hajagos Árpád szerint:

2015-10-27 - 14:14

Tisztelt Hitelnet!
Köszönöm a gyors választ.
A lakásvásárlók (Én és párom) jelenlegi tulajdoni arányuk bőven elérik az 50%-ot- ha összeadom az összes ingatlan tulajdoni hányadát (ami kizáró ok). Ha jól értem akkor az örökölt, haszonélvezettel terhelt ingatlanok nem számítanak bele ebbe az 50%-os tulajdoni arányba (mert akkor így a másik városban lévő ingatlan 1/6 és a nyaraló 1/3 tulajdoni aránya éppen 50 % alatt van – ezeken nincs haszonélvezet)?
Másik kérdésem, hogy ha eladásra kerülne az említett ingatlan, akkor annak vételárát (nyilván a vételár rám eső hányadát) hogyan kell igazolnom, hogy abba beleforgattam. Az önerőt kell annyival megnövelni?

Hitelnet.hu szerint:

2015-10-27 - 14:57

Kedves Árpád!
A fent említett lakástulajdonok egyike sem jelent kizáró okot CSOK igénylésnél fenti cikkünk értelmében. A nyaraló már alaphelyzetben sem jelenthet problémát, mivel az nem lakóingatlan, s a kormányrendelet előírása csak a lakástulajdonra vonatkozik.
A beforgatást úgy lehet igazolni, hogy legalább akkora önerőt kell beletenni a vásárolandó lakás vételárába, mint az eladott tulajdoni hányad ára.

Hajagos Árpád szerint:

2015-10-27 - 15:15

Köszönöm a választ!
Akkor jól értem:
– a nyaraló alapból kiesik (nem lakóingatlan)
– Párom örökölt lakása kiesik (mivel több mint két éve örökölte és haszonélvezettel terhelt, haszonélvező benne lakik)
Marad az Én 2-szer 1/6 hányadú tulajdonom, ami nem éri el az 50%-ot (ezeket idén örököltem, tehát számításba jöhetne, ha elérné az 50%-ot).

Hitelnet.hu szerint:

2015-10-28 - 13:24

Kedves Árpád!
Igen, így ahogy írta. Illetve annyi kiegészítéssel, hogy az Ön örökléssel szerzett lakástulajdona akkor jelenthetne problémát, ha nem elérné, hanem meghaladná az 50%-ot.

Horvát Károly szerint:

2015-09-25 - 15:13

Tisztelt Szakértő!
Jelenleg a gyerekemmel élek egy házban, ami nincs a nevemen. Erre az ingatlanra szeretném a CSOK-ot megigényelni. A következő dolgokkal nem vagyok tisztában. Van egy ingatlan a nevemen, de a volt feleségem lakik ott már 3 éve. A gyermekemet egyedül nevelem egy másik településen. Tisztában vagyok vele, hogy ha ingatlan van a nevemen, akkor nem vagyok jogosult a CSOK-ra, de már évek óta elváltam a feleségemtől és a gyermekemmel külön költöztünk és már említettem, hogy a ház amiben lakunk az nem a sajátunk. Ezt szeretném megvásárolni és felújítani, mivel ebben még csak fürdőszoba sincs. Ha az ingatlan, amiben a feleségem lakik, a gyermekemre íratnám, akkor jogosult lehetnék a CSOK-ra?

Hitelnet.hu szerint:

2015-09-26 - 22:57

Kedves Károly!
Az ingatlan gyermeke nevére történő íratása nem megoldás sajnos, mert CSOK igénylés esetén sem az igénylőnek, sem eltartott gyermekének nem lehet lakástulajdona. Továbbá mivel a vásárolandó házban nincsen fürdőszoba, így az nem komfortos. CSOK viszont csak komfortos lakás vásárlásához vehető igénybe.

Kiss Mónika szerint:

2015-09-24 - 01:58

Tisztelt Szakértő!
Érdeklődni szeretnék, hogy igényelhetek-e CSOK-ot úgy, hogy van a nevemen egy telek félkész házzal, melyen nincs lakhatási engedély. Szeretnék egy másik házat venni. Jelenleg ebben a félkész házban lakunk, de el szeretnénk innen menni.
Köszönöm a válaszát!

Hitelnet.hu szerint:

2015-09-24 - 10:21

Kedves Mónika!
Mivel az adott ingatlan a leírtak alapján még beépítetlen területként szerepel az ingatlan-nyilvántartásban, ezért nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot.

F. Eszter szerint:

2015-09-21 - 18:21

Üdvözlöm!
Érdeklődnék, jogosultak vagyunk-e CSOK-ra. Férjem 50%-ban tulajdonos két lakásban is, mindkettő öröklés útján. Nekem 1/4 rész lakástulajdonom van, szintén öröklés útján. Emellett férjem nevén van egy lakás, illetve az enyémen is. Ha az utóbbi lakásokat elajándékozzuk, jogosultak vagyunk a CSOK-ra?
Köszönöm válaszát!

Hitelnet.hu szerint:

2015-09-22 - 08:38

Kedves Eszter!
A jogosultság szempontjából az is meghatározó adott esetben, hogy mikor történt az öröklés, továbbá haszonélvezeti joggal terhelten vagy sem és a haszonélvező bent lakik-e. IDE kattintva részletes leírást talál minderről. Ha mindhárom esetben haszonélvezeti jog nélkül történt az öröklés, akkor sajnos nem lehetnek jogosultak a CSOK-ra a meglévő lakásaik elajándékozását követően sem.

Noémi szerint:

2015-09-20 - 19:45

Tisztelt Szakértő!
Érdeklődni szeretnék, hogy igényelhetjük-e a CSOK-ot abban az esetben, ha lakást szeretnénk venni a férjemmel, ellenben neki a nagyszülei révén ajándékozás útján van 50% tulajdonjoga, plusz édesapja után 1/6 házrésze van. Mindkét esetben más a haszonélvező. Nekem nincs a nevemen tulajdon.

Hitelnet.hu szerint:

2015-09-21 - 14:18

Kedves Noémi!
Amennyiben az ajándékozás több mint két éve, haszonélvezettel terhelten történt és a haszonélvező az adott lakásban lakik, akkor az nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot. Ha párja az édesapja után öröklés jogcímén szerezte az 1/6 tulajdoni hányad, az szintén nem jelent akadályt CSOK igénylésnél.

Bné Laura szerint:

2015-08-27 - 18:44

Érdeklődnék!
A férjem tulajdonában van egy lakás, amin még van hitel, de ez még az idén ki lesz fizetve; és a lakást is leveszik a nevéről, mert szeretnénk egy közös lakást.
Mik az esélyeink?
Kapunk hitelt?

Hitelnet.hu szerint:

2015-08-28 - 11:05

Kedves Laura!
Mivel semmilyen információt nem adott meg a vásárolandó lakásról, önerejük mértékéről és igazolt jövedelmükről, ezért sajnos nem tudjuk megmondani, hogy hitelképesek-e, s ha igen, mekkora összegű lakáshitelhez juthatnak. Javasoljuk, hogy töltse ki online ajánlatkérő nyomtatványunkat és Szakértőink a további részletek ismeretében tájékoztatni fogják a hitellehetőségekről!

Deák Beáta szerint:

2015-08-17 - 09:32

Kérdezni szeretnék, mert az én esetem abban más, hogy van a nevemen ház, de csak 1/2 arányban, vagyis fél ház van a nevemen, amiben már nem élek 10 éve, mert az akkori párommal vettük, de ő lakik benne még most is! Én is adóstárs vagyok sajnos a bankkal szemben, de a hitel részemet nem vállalja át a volt párom! Ebben az esetben mit kezdhetnék egy fél házzal, amiben még csak nem is lakom benne? A jelenlegi párommal van egy közös gyerekünk és nekem egy kislányom az előző kapcsolatból! A párom nevén nincs semmilyen ingatlan! Ezért szeretném megkérdezni, hogy jogosult vagyok-e a Csok-ra vagy nem?

Hitelnet.hu szerint:

2015-08-17 - 14:08

Kedves Beáta!
Amennyiben a volt párjával közös tulajdonban lévő lakást adásvétel jogcímén szerezte, akkor az sajnos kizárja a CSOK-ra való jogosultságot. Ha megválna az 1/2 tulajdonrészétől, akkor jogosult lehetne a támogatásra az egyéb feltételek teljesülése mellett.

Attila szerint:

2015-08-03 - 16:15

Tisztelt Hitelnet,
Jövőre leszek 40 éves, de a feleségem csak 31 lesz.
– Kizáró ok, ha az egyik fél már elmúlt 40, de a másik még nem?
Továbbá. Édesapám halála után örököltem 1/6-od arányban lakást, amit több, mint 10 éve eladtunk és másikat vettünk helyette. Ezen az örökölt lakáson kívül van még egy 2/6-od arányban nekem ajándékozott lakástulajdon, ahol a haszonélvező bent lakik. (az ajándékozás jövőre túl lesz a 2 éven). A feleségemnek van 1/6-od arányban örökölt ház tulajdona (több, mint 2 éve örökölte), illetve van egy közös házunk 50-50 %-ban.
– Kizáró ok-e a fent vázolt ingatlanok ilyen arányban és jogcímen birtoklása?
Válaszát előre is köszönöm!

Attila szerint:

2015-08-03 - 16:19

Amit elfelejtettem: a CSOK-ot házbővítésre (tetőtér bővítés – tetőcsere) vennénk fel. Tehát a meglévő 50-50%-ban tulajdonunkban lévő házat bővítenénk.

Hitelnet.hu szerint:

2015-08-03 - 19:36

Kedves Attila!
Lakásbővítési cél esetén nem probléma a közös tulajdonukban lévő lakóingatlan, sőt éppen ellenkezőleg, a bővítendő lakásnak kettejük tulajdonában kell lenni.
Ez esetben az örökölt ingatlan eladása után vásárlás jogcímén szerzett lakóingatlan jelenthet kizáró okot. Ebben az esetben annak az esetleges elajándékozása lehet megoldás.

Hitelnet.hu szerint:

2015-08-03 - 19:33

Kedves Attila!
Ha még nincsen gyermekük és megelőlegező CSOK-ot szeretnének igénybe venni, akkor sajnos kizáró ok, ha a házastársak egyike már betöltötte a 40. életévét. Amennyiben meglévő gyermekek után igénylik a támogatást (meglévő gyermeknek számít a 24. terhességi hetet betöltött magzat), akkor az igénylésnél nem probléma, ha Ön időközben betölti a 40. évet.
A CSOK-ra való jogosultságot sajnos kizárja a vásárlás jogcímén szerzett lakástulajdon. A 2/6 tulajdoni arányú lakás, amelyet haszonélvezettel terhelten kapott ajándékba és a haszonélvező bent lakik, nem kizáró ok, ha az igényléskor 2 éven túli lesz az ajándékozás. Az 1/6 arányban örökölt lakás szintén nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot. Ha a közös házukat vásárlás jogcímén szerezték, akkor az szintén kizáró ok.
Fenti lakástulajdonok alapján CSOK-ra tehát akkor lehetnének jogosultak, ha a vásárlás útján szerzett – elsőként és utolsóként említett – ingatlanokat eladják, helyette pedig másikat vásárolnak vagy építenek az eladásból származó bevétel továbbforgatásával, feltéve, hogy a használt célingatlan vételára nem határozza meg a kormányrendeletben meghatározott maximumot, illetve új lakás szerzése esetén a maximális négyzetméter árat, melyekről IDE kattintva tájékozódhat.

Tímea szerint:

2015-07-14 - 17:15

Tisztelt Hitelnet!
Se páromnak, se nekem nincs lakástulajdonunk. Egy gyermekünk van, de még szeretnénk egyet. Augusztus 29.-étől házastársak leszünk, viszont július 20.-án készülünk megvenni egy házat, de csak a párom nevére. Igénybe vehetjük-e a szocpolt úgy, hogy az ingatlan csak a párom nevén lesz vagy közös tulajdont kell képezzen hozzá?

Hitelnet.hu szerint:

2015-07-14 - 19:05

Kedves Tímea!
A CSOK-ra csak akkor lehetnek jogosultak, ha a vásárolandó ingatlanban Önnek is lesz az ingatlan-nyilvántartásba bejegyzett tulajdonjoga. Az 50-50%-os tulajdoni hányad nem feltétel.
Megelőlegező CSOK kérelem benyújtására a házasságkötést követően lehetnek jogosultak.

Hàbel-Pàl Mària szerint:

2015-07-07 - 15:17

Tisztelt Hitelnet!
Jelenleg van a tulajdonukban lakás, amit el szeretnénk adni és nagyobbat szeretnénk venni. Van 2 gyermekünk. Használt lakást vásárolnánk. Igénybe tudnánk venni a CSOK-ot?

Hitelnet.hu szerint:

2015-07-08 - 08:35

Kedves Mária!
Amennyiben az egyéb igénylési feltételek is teljesülnek, akkor a meglévő lakás eladása után, az eladási ár továbbforgatásával igényelhető a CSOK. A feltételekről honlapunkon tájékozódhat.

dr. Harmat Nikolett szerint:

2015-07-02 - 10:25

Kérdésem:
2013-ban öröklés jogcímén szereztem apukám halála után 1/4-ed tulajdoni hányadot özvegyi joggal terhelten egy lakóházból, és 1/4-ed tulajdoni hányadot egy másik házból szintén öröklés jogcímén, özvegyi joggal terhelten.
Tavaly elhunyt nagymamám is, így 2015-ben a 2. házból további 1/4-et örököltem, vagyis abban összesen 1/2 tulajdoni hányad van a nevemen, 1/4-ed részén özvegyi jog. (Utóbbi ház eladására előszerződésünk van még csak egy vevővel, aki szintén CSOK-ot akar igényelni.) A férjemnek, és a gyermekeimnek nincs a nevén semmilyen ingatlan.
Én úgy értelmezem, hogy ezek nem kizáró okok a CSOK igénylésénél, de megerősítést szeretnék kérni.
Válaszukat előre is köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2015-07-09 - 14:23

Kedves Nikolett!
Véleményünk szerint CSOK igénylésére akkor válhatnak jogosultakká, ha az utóbbi házat eladják, lekerül az Ön nevéről. Ezt követően az 1/4 részben örökölt tulajdoni hányad nem lesz akadály.

Barbara szerint:

2015-06-30 - 13:30

Tisztelt Szakértő!
Érdeklődni szeretnék, hogy jogosult leszek-e a CSOK igénybevételére. 1 gyermekünk van és úton van a következő, de sajnos válásra kerül sor. A jelenlegi lakásunkban 50-50% tulajdonrészünk van, én vagyok az adós és ő az adóstársam. A váláskor le szeretnék mondani a tulajdonrészemről, hogy ő teljesen átvállalja a hitelt, így nekem sem tulajdonom, sem hitelem nem lenne. Sajnos eladni nem tudjuk a lakást, mert egyenlőre magasabb a hitel rajta, mint amennyiért értékesíteni lehetne. Ez esetben a későbbiekben igényelhetem-e a CSOK-ot, ha másik lakást szeretnék majd vásárolni?

Hitelnet.hu szerint:

2015-06-30 - 17:08

Kedves Barbara!
Ha lekerül az Ön nevéről az 50%-os lakástulajdon és az egyéb igénylési feltételeknek is megfelel, akkor jogosulttá válhat a CSOK-ra.

Misi szerint:

2015-06-19 - 22:50

Tisztelt Hitelnet!
7 éve megvásárlás jogcímen, haszonélvezettel terhelten került a nevemre egy ingatlan 50%-a, a haszonélvező benne lakik. Ebben az esetben igénybe lehet-e venni a Csok-ot?
Válaszukat előre is köszönöm!

Hitelnet.hu szerint:

2015-06-20 - 14:02

Kedves Misi!
Ha lakóingatlanról van szó, akkor mivel a tulajdonszerzés vásárlás jogcímén történt – annak ellenére, hogy haszonélvezettel terhelten és a haszonélvező bent lakik – ez sajnos kizárja a CSOK-ra való jogosultságot.

Misi szerint:

2015-06-24 - 17:43

Tisztelt hitelnet!
Még ezzel kapcsolatosan volna egy olyan kérdésem, hogyha az 50%-os tulajdonjogomat elajándékozom a szüleimnek, akkor már meg lehet-e igényelni a csok-ot?
Válaszukat köszönöm!

Hitelnet.hu szerint:

2015-06-26 - 13:49

Kedves Misi!
Igen, az 50%-os lakástulajdon szüleinek történő elajándékozása után jogosult lehet a támogatásra, ha az egyéb feltételek is teljesülnek.

Viktória szerint:

2015-06-01 - 08:53

Kedves Hitelnet!
A most júliusban induló Csokkal kapcsolatban szeretném kérdezni. Párommal élettársként neveljük kisfiamat (nem ő az apukája), illetve útban van a kistesó, aki már 24 hetes magzat. Páromnak van egy lakása, aminek az adásvételi szerződése már elkészült és június 31-ig az összeg is kiegyenlítésre kerül. Az én tulajdonomban van 1/4 ingatlan, amit kb. 1 éve ajándékozott nekem a nagymamám, de holtig tartó haszonélvezeti joga van rajta. Illetve a tulajdonomban van 1/2 ház, ami 15 éve a szüleim válása után került a testvérem és az én tulajdonomba. Édesapámnak volt rajta haszonélvezeti joga mostanáig, de az eladás miatt lemondott róla. Ez az ingatlan is eladásra került, megkötöttük az adásvételi szerződést is, viszont a vevők is CSOK-ot szeretnének igényelni. Mi is szeretnénk házat venni a kapott pénzekből és a CSOK-ból.
A kérdésem az lenne, hogyha már folyamatban van a fél ház adásvétele, mi is elkezdhetjük intézni a kívánt ház adásvételét vagy meg kell várnunk amikor ők a CSOK-kal lezárják az adásvételt és bejegyzik a tulajdonukra. Illetve, hogy 1/4 tulajdonom haszonélvezettel kizáró ok lehet-e?
Válaszukat köszönöm előre is!

Hitelnet.hu szerint:

2015-06-01 - 08:57

Kedves Viktória!
A vonatkozó kormányrendelet szerint úgy véljük, hogy a kb. 1 éve ajándékba kapott 1/4 lakástulajdon kizárja a CSOK-ra való jogosultságot akkor is, ha az haszonélvezettel terhelt és a haszonélvező bent lakik. Abban az esetben nem lenne kizáró ok, ha az ajándékozás már legalább 2 éve történt volna.

Füleki Anita szerint:

2015-05-21 - 19:25

T. szakértő!
A kérdésem az lenne, hogy 1/1-tulajdonom, ami zártkert besorolású nyaraló ingatlan, kizárja-e a csok igénylését?
Köszönöm válaszukat!

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-22 - 10:48

Kedves Anita!
A zártkert besorolású nyaraló tulajdonlása nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot.

Kátya szerint:

2015-05-20 - 11:30

Tisztelt Szakértő!
Két kérdésem lenne:
1. GYED-en lévő kismama vagyok, augusztustól már csak GYES járna a részemre (folyamatos munkaviszonyom van), kizáró ok-e a CSOK igénylésnél bármelyik? (itt korábban olvastam, hogy nem jár a Gyes alatt a CSOK).
2. Szüleim lakásában van 25% tulajdonrészem, ami még gyermekkoromban lett bejegyezve, de nem tudom, hogy milyen jogcímen (30 éve volt, erre ők sem emlékeznek), hogyan lehet ennek utánanézni, vagy ez alapból kizárja a CSOK-igénylést?
Segítségét előre is köszönöm!

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-20 - 13:53

Kedves Kátya!
1. Információink szerint, amennyiben a gyes alatt a korábbi munkaviszonya fennáll, akkor az OEP-nél kiadható a CSOK igényléshez szükséges TB jogviszony igazolás. Erről azonban érdemes lenne előzetesen a területileg illetékes OEP-nél érdeklődnie.
2. A lakás résztulajdon (25%) alapból nem kizáró ok. Lényeges a tulajdonszerzés jogcíme, aminek a területileg illetékes földhivatalnál nézhet utána.

Éva szerint:

2015-05-20 - 11:18

Tisztelt Szakértő!
Érdeklődni szeretnék, Fundamenta lakáskasszánk van, amit azért gyűjtögetünk, hogy utána kedvezményesebben tudjunk lakást vásárolni. Ahhoz, hogy hitelt fel tudjunk venni, szükség van 25% önerőre.
Azt szeretném tudni, hogy a CSOK-ot fel tudjuk-e venni és azt önerőként beforgatva hitelt felvenni és abból lakást vásárolni?
Előre is köszönöm válaszát!
Üdvözlettel: Éva

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-20 - 13:46

Kedves Éva!
Eddigi információink szerint lakásvásárlásnál a meglévő gyermekek után igényelt CSOK önerőként vehető figyelembe. Ha vállalt gyermekek után szeretnék igényelni a támogatást, azt önerőként sajnos nem lehet figyelembe venni.

Balázs szerint:

2015-05-18 - 10:39

Tisztelt Szakértő!
A mi esetünkben, mi szerint a feleségem és én 50-50%-os tulajdonunkban van egy lakás, így ez kizáró ok a CSOK igénylésénél. Az egyenesági rokonnak történő elajándékozás megoldás lehet a problémára? Vagyis mindketten saját szülőnknek kell, hogy elajándékozzuk a részüket? Amennyiben az elajándékozott ingatlant később eladjuk (vagyis a két szülő adja el papíron), akkor milyen költség merülhet fel illetve van-e időkorlátozás, hogy mennyi időn belül nem lehet eladni az elajándékozott lakást? (egyébként mi értelme ennek a korlátozásnak, hogy ha van házam és hozzáépítek akkor nem gond, hogy van a nevemen ingatlan jár a CSOK, de ha eladom (nyilván csak miután vettem egy másikat) és nagyobbat veszek, akkor nem nem jár a CSOK. Miért nem az a feltétele, hogy x időn belül el kell adni az előző lakást és ingatlanba kell forgatni?) Van arra esély, hogy ez változni fog még júliusig a CSOK hatályba lépéséig?
Köszönöm a válaszát!
Balázs

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-19 - 11:25

Kedves Balázs!
A meglévő lakás szülők részére történő ajándékozása megoldás lehet a problémára. Az ajándékozott ingatlan eladására vonatkozó időkorlátról nem tudunk. A felmerülő, esetlegese adófizetési kötelezettségről a NAV-nál kérhető tájékoztatás.
Nincs információink arról, hogy az ingatlantulajdonra vonatkozó szabályozás a július elsejei hatálybalépésig változna.

Ildikó szerint:

2015-05-11 - 13:38

Tisztelt Hitelnet,
Férjem ajándékozás jogcímen 2003. novemberben tulajdonjogot szerzett "kivett tanya" megnevezésű ingatlanra. Szeretnénk a közeli megyeszékhelyen egy kis lakást vásárolni. Kérdésem, hogy kizárja-e ez a tény a szocpol felvételének lehetőségét. Amit szintén nem látok tisztán, nagyobbik gyermekem életkora megfelel-e a feltételeknek. Ő 2015. májusában tölti tizennyolcadik életévét, középiskolai tanulmányait 2016. júniusában fejezi be.
Köszönöm válaszát:
Ildikó

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-12 - 07:54

Kedves Ildikó!
A tanya tulajdon nem jelent kizáró okot CSOK igénybevételénél. A 16. életévét már betöltött, de oktatási intézmény nappali tagozatán tanuló és a 25. életévét még nem ért gyermek után igénybe vehető a támogatás, így nagyobbik gyermeke után jogosultak lehetnek a kedvezményre.

Tímea szerint:

2015-05-10 - 14:26

Tisztelt Cím!
1989-ben a férjem szülei úgy vettek lakást, hogy a gyermekek nevére, 50-50% tulajdoni hányaddal. Így a férjemnek van egy 50%-os tulajdonnal levő ingatlana, melyen az édesanyja haszonélvezete is rajt van. A férjem (33 éves) nem lakik benne kb. 8 éve, csak a testvére, aki szintén 50%-os tulajdoni hányaddal rendelkezik.
Olyan lenne a kérdésem, hogy igénybe vehetjük-e a csok-ot? Ha nem, miért? S hogy lehetne mégis igénybe venni?

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-11 - 11:17

Kedves Tímea!
A leírtak alapján sajnos nem jogosultak a CSOK, mert a férje az 50%-os lakástulajdonát vásárlás jogcímén szerezte. Megoldás a tulajdoni hányad elajándékozása lehetne.

Tímea szerint:

2015-05-14 - 12:47

Tisztelt Cím!
Korábban írtam hogy férjem 50%-os tulajdoni hányaddal rendelkezik a szülei lakásában. Ön írta hogy ha elajándékozza, akkor igénybe vehetjük a csok-ot. Olyan kérdésem lenne, hogy kinek ajándékozhatja el a férjem a ráeső részét? (Édesanyjának is esetleg, akié most a haszonélvezet, vagy bármely más családtagjára is, gyerek, testvér stb?)
Köszönöm válaszát.

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-14 - 13:08

Kedves Tímea!
Édesanyjának igen, de olyan családtagnak, aki a CSOK-kal finanszírozni kívánt lakásban érintett (gyerekek), nem.

Kézi Mónika szerint:

2015-05-10 - 09:58

Tisztelt Cím!
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy jogosultak vagyunk-e akkor a CSOK igénybevételére, ha Páromnak egy lakásban 50% tulajdonrésze van, egy másikban pedig 1/6 rész tulajdonhányada van? Mindkettő haszonélvezettel terhelt és a haszonélvező bent lakik a lakásban.
Válaszát előre is köszönöm.
Üdv: Mónika

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-11 - 11:15

Kedves Mónika!
A kérdés megválaszolásához tudnunk kellene, hogy melyik lakás mikor és milyen jogcímen (vásárlás, öröklés, ajándékozás, stb.) került a párja tulajdonába.

Judit szerint:

2015-05-07 - 17:15

Tisztelt Szakértő!
Férjem több ingatlanban is tulajdonos. Az egyik ingatlanban például 3/5 résszel. Arról le kell mondjon a szocpol igénybevételéhez?
A másik kérdésem, szocpol felvételéhez nekem csak a házban vagy a telekben is tulajdonosnak kell lennem, ha építkezünk? Ezen a telken szintén 3/5 rész tulajdona van, 2/5 rész a nővéréjé, meg van rajta egy haszonélvezeti joga az édesanyjának. Így kaphatunk szocpolt? Ha nem, akkor mi a legegyszerűbb eljárás módja?
Válaszát előre is köszönöm!

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-11 - 10:42

Kedves Judit!
Az, hogy férje 3/5 arányú ingatlantulajdona kizárja-e a szocpolra való jogosultságot, függ attól, hogy milyen ingatlanról van szó és milyen jogcímen szerezte. A kivételekről IDE kattintva tájékozódhat.
Információink szerint a CSOK igénybevételével finanszírozni kívánt ingatlanon nem lehet haszonélvezeti jog és csak a támogatott személyeknek, illetve az általuk eltartott gyermekeknek lehet tulajdoni hányaduk, tehát a telekben a nővérnek nem lehet tulajdonjoga, az édesanyának pedig haszonélvezeti joga. Kivéve, ha ügyvéd által ellenjegyzett Használati megállapodást kötnek, amely rögzíti, hogy a telek mely része a nővéré és csak azon lenne a haszonélvezeti jog.
Ha az építési telekben Önnek nincs tulajdonrésze, az még nem zárja ki a szocpoljogosultságot, de a felépítményben Önnek is tulajdonjoghoz kell jutnia és az építési engedélynek is kettejük nevére kell szólni. Egy szintén ügyvéd által ellenjegyzett Ráépítési megállapodásban lehet rögzíteni az épület jövőbeni tulajdonviszonyait.
Részletes tájékoztatásért kérjük, keresse a lakóhelyéhez legközelebbi Hitelnet irodát!

Judit szerint:

2015-05-13 - 17:29

Üdvözlöm!
2015.05.07.én írtam önnek legutóbb. Kérdésem az lenne, hogy ezekben az esetekben, ha rizikósan lenne megoldható a probléma, akkor lakásvásárlásra hitelt és szocpolt tudnánk-e felvenni pár hónapon belül? (például, ha a tulajdonait párom elajándékozza)
Köszönöm válaszát!

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-14 - 09:27

Kedves Judit!
Amennyiben megfelelnek a lakásvásárlás esetén előírt jogosultsági feltételeknek, illetőleg jövedelmi elvárásoknak, akkor támogatást és hitelt egyaránt igényelhetnek.

Ilona szerint:

2015-05-05 - 16:10

Üdvözlöm!
Azzal a kérdéssel fordulok Önhöz, hogy CSOK támogatást szeretnék igénybe venni, de tulajdonomba van kettő tanya, amit 5 éve csereszerződéssel szereztem. Ebből az egyik eladásra került havi részletre, ami 2017-ben jár le, de bejegyzés van a tulajdoni lapon. Kérdésem tehát az lenne, hogy ilyen feltételekkel egy meglévő gyermekre és egy most 24 hetes magzatra igénybe tudom-e venni használt lakásra?!
Tisztelettel!

Hitelnet.hu szerint:

2015-05-06 - 10:44

Kedves Ilona!
A tanya tulajdon nem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot, tehát amennyiben az igénylés további feltételei is teljesülnek, igénybe fogja tudni venni a kedvezményt.

Dudzsák Ágnes szerint:

2015-04-23 - 20:42

Tisztelt Cím!
A kérdésem az lenne, hogy amennyiben volt lakás a tulajdonomban, de azt eladtam, így most nincsen, úgy a szocpolt igénybe tudom-e venni? A páromnak (nem vagyunk házasok) van egy lakás a tulajdonában. Esetleg így egyikünk (jelen esetben én) igénybe tudom venni? Van két gyermekünk.
Köszönöm.
Üdv.
Ágnes

Hitelnet.hu szerint:

2015-04-24 - 15:22

Kedves Ágnes!
Ha a lakás eladása 5 éven belül történt, akkor az eladási árat tovább kell forgatni a CSOK igénybevételével vásárolni kívánt lakás vételárába. Élettársak esetén mindkét félnek tulajdonjoghoz kell jutni a támogatott ingatlanban és a kedvezményre együttes igénylés esetén lehetnek jogosultak. Azokról a lakástulajdonokról, melyek nem jelentenek akadályt CSOK igénylése esetén, IDE kattintva tájékozódhat.

Rubinho szerint:

2015-04-17 - 23:21

Tisztelt Szakértő!
A feleségemmel 30 év alattiak vagyunk, van egy kisgyermekünk – akire még nem vettünk igénybe a szocpolt-, illetve szeretnénk még két gyermeket vállalni! A nevünkön sem jelenleg nincs, sem korábban nem volt ingatlan. A feleségem egyik szülője – feleségem és sógorom édesapja – elhunyt, akinek az élete során volt szintén egy öröklés útján megszerzett 1/1 tulajdoni hányaddal rendelkező családi háza. A haláleset előtt a szóban forgó házat kellő megfontoltság hiánya miatt apósom a sógoromnak ajándékozta teljes egészében, de még az apósom halála előtt a ház ajándékozással a sógoromtól az anyósom nevére kerül 1/1-ben. (A szóban forgó házon 50-50 %-ban osztoznak a testvérek örökség jogcímén és az esetleges vita elkerülése miatt volt erre a lépésre szükség). A ház jelenleg anyósom nevén van. Ezt a házat mi nagyon meg szeretnénk vásárolni úgy, hogy a szocpol által adta vissza nem térítendő támogatást igénybe tudjuk venni az adás-vétel során, viszont az örökség okán az ingatlan forgalmi értékének a felét – 4 millió forintot – a sógoromnak ki kell fizetni, hiszen így fair. Nem mellesleg így szereznék én is 50 % tulajdonjogot a házban a további forrásaim felhasználásával.
A fentiek figyelembe vételével Ön szerint igénybe tudjuk valahogyan venni a CSOK támogatását erre a házra vagy sem?
Segítségét előre is köszönöm!
Tisztelettel: Rubinho

Hitelnet.hu szerint:

2015-04-20 - 21:09

Kedves Rubinho!
Közeli hozzátartozótól történő házvásárláshoz a CSOK sajnos nem használható fel. Mivel a szülő – felesége édesanyja – közeli hozzátartozónak számít, ezért az ő nevén lévő ház megvételéhez a kedvezményt sajnos nem tudják igénybe venni.

Zoltán szerint:

2015-04-17 - 09:08

Tisztelt Szakértő!
Érdeklődnék, hogy amennyiben van egy ingatlan a tulajdonomban, melyet eladok, és veszek egy másikat, mennyi időnek kell eltelnie, hogy a vásárolandó lakásra megkapják a Csok-ot? Tehát mennyi ideig nem rendelkezhetek ingatlantulajdonnal? Mondjuk, ha egyik nap eladom és következő napon veszem meg az újat, akkor már jogosul vagyok rá?

Hitelnet.hu szerint:

2015-04-17 - 13:31

Kedves Zoltán!
A CSOK kérelem beadásakor nyilatkoznia kell, hogy nincsen lakástulajdona. Ha lekerül a nevéről az eladott ingatlan, következő nap már igényelheti az újabb lakás vásárlásához a kedvezményt.

G. szerint:

2015-03-19 - 13:43

Üdvözletem!
Kérdésem annyi lenne, mivel az én nevemen nincs és nem is volt eddig ingatlan tulajdoni jog (31 évesek vagyunk mind a ketten), viszont a párom nevén van 1/10 tulajdoni hányad, egy családi ház tulajdoni jogából, melyet az édesanyja még gyermek korában 1991-ben íratott a nevére (adásvétel jogcímen), és az édesanyjáé a fennmaradó 9/10 rész + holtig tartó haszonélvezeti jog is be van jegyezve az édesanyja javára, így mi igénybe vehetjük-e a CSOK-ot? Vagy páromnak le kellene mondania az 1/10 részéről?
Válaszukat előre is köszönöm!
Üdv:
G.

Hitelnet.hu szerint:

2015-03-20 - 12:13

Kedves G.!
Az adásvétel jogcímén bejegyzett 1/10 lakástulajdon véleményünk szerint kizárja a CSOK-ra való jogosultságot. A tulajdonrészről le kellene mondania párjának a jogosultsághoz.

Somogyiné szerint:

2015-03-18 - 09:31

Kedves Szakértő!
Egy olyan kérdéssel fordulnék Önhöz, hogy ha van egy meglévő ingatlanunk 50-50 % tulajdoni hányadban férjemmel. Van két gyerekünk, tervezünk hamarosan egy harmadikat. Viszont ez az ingatlan már 3 gyerekhez kicsi és szeretnénk venni egy nagyobb családi házat.
Milyen módon lehet ezt megvalósítani, hogy fel is tudjuk az új ház megvásárlásához a Csokot? Úgy értem, hogy először meg kell születnie majd a 3. babának és utána lehet igényelni? Vagy megelőlegezően is lehet? Illetve el kell, hogy adjam a jelenlegi ingatlant, hogy ne legyen a nevünkön semmi és utána tudunk venni? (bár ha ez így van, nem tudom a köztes időben hova mennénk és az értékeinket hova tennénk), vagy lehet úgy is felvenni, hogy innen költöznénk másikba!
Köszönöm a válaszát előre is!
Szép Napot!
Zsuzsanna

Hitelnet.hu szerint:

2015-03-19 - 13:04

Kedves Zsuzsanna!
Amennyiben 40 év alattiak, akkor jogosultak lehetnek a 3. gyermek után igényelhető támogatást megelőlegező CSOK formájában igénybe venni. Ebben az esetben a gyermeknek az adásvételi szerződés megkötését követő 4 éven belül kell megszületnie. Ha akár egyikük is elmúlt 40 éves, akkor csak a gyermek születése után lehetnek jogosultak a kedvezményre, amennyiben a vásárláshoz a meglévő gyermekek után megkapják a CSOK-ot és a lakáscél megvalósításához hitelintézeti kölcsönt is vesznek fel. A később született gyermek utáni CSOK ugyanis csak az adott lakáscél megvalósításához felvett hitelintézeti kölcsön csökkentésére fordítható.
A jogosultság feltétele, hogy az igénylőknek nem lehet lakástulajdonuk a CSOK kérelem benyújtásakor, tehát a meglévő lakást előtte értékesíteni kell.

kis krisztina szerint:

2015-03-07 - 19:36

Tisztelt Szakértő!
Érdeklődnék, hogy jogosult lennék-e a szocpolra vagy csokra? Van egy ingatlan a nevemen, mely teljesen lakhatatlan, lebontást igényel, (még nem hivatalos). Két gyermekünk van, nem vagyunk 40 évesek. Jelenleg egy önkormányzati lakásban lakunk, mely 2015-ben lejár a szerződésünk, mert ezt 5 évente lehet hosszabbítani, de már nem szeretnénk itt maradni.
Előre is köszönöm!
Üdvözlettel.
Krisztina

Hitelnet.hu szerint:

2015-03-08 - 21:55

Kedves Krisztina!
Fenti bejegyzésünkben olvashatja, hogy mely lakástulajdon nem jelent kizáró okot szocpol igénylésénél. Amennyiben nem a fent megadott módon történt a tulajdonszerzés, akkor abban az esetben lehet jogosult CSOK-ra, ha a tulajdonában lévő lakóingatlan lebontását az építési hatóság elrendelte vagy engedélyezte. Továbbá a CSOK iránti kérelem benyújtásakor nem lehet önkormányzat tulajdonában lévő lakásra bérleti jogviszonyuk.

Orsolya szerint:

2015-03-01 - 11:33

Tisztelt Szakértő!
Igénybe vehetjük-e a férjemmel lakásvásárlás céljára a CSOK-ot, amennyiben az én nevemen már van ingatlan? A szüleim háza eltartási szerződés jogcímén került a nevemre 10 évvel ezelőtt. Sajnos édesapám azóta meghalt, édesanyám lakik az ingatlanban. A ház vidéken van, mi Budapesten élünk és most szeretnénk használt lakást vásárolni.
Egy korábbi válaszban olvastam az alábbiakat, de itt az eltartási szerződésről nem írnak.
"A meglévő lakástulajdon a következő esetekben nem jelent kizáró okot: az igénylőnek, házastársának, élettársának, kiskorú gyermekének, valamint a vele együttköltöző családtagjának
– a lakás több mint két éve öröklés vagy ajándékozás jogcímén haszonélvezettel terhelten került a tulajdonába és a haszonélvező bent lakik."
Válaszát előre is köszönöm!
Üdvüzlettel:
Orsolya

Hitelnet.hu szerint:

2015-03-01 - 15:10

Kedves Orsolya!
Az eltartási szerződés által tulajdonba került lakóingatlant nem említi a kormányrendelet a kivételek között, ezért véleményünk szerint ez az ingatlan kizárja a jogosultságot.

Tolnay Edina szerint:

2015-02-14 - 11:32

Szép jó napot!
Kissé szövevényes házvásárlási/bővítési terveinkkel kapcsolatban kérném a tanácsát. 3 gyermekünkkel élünk jelenleg egy 50%-ban saját tulajdonú házban, a férjem a haszonélvező, én és az apósom 50-50%-ban tulajdonosok vagyunk. Közvetlenül a házunk mellett található egy eladó ingatlan, osztatlan közös telken, amit szeretnénk megvásárolni, és azzal egybenyitni a mi házunkat. Ilyen esetben gondolom, lakásvásárlás céljából nem igényelhetjük a CSOk-ot. ugyanakkor ha bővítésként értelmeznénk ezt a folyamatot (hiszen végeredményben az is: az alapterületünk legalább 35-40 nm-rel növekedne, plusz 3 helyiséggel), akkor igényelhetjük-e a CSOK-ot, és hogyan?
Érdemes-e úgy nekiindulni az igénylésnek, hogy a kiszemelt ingatlan már a birtokunkban van, és az egybenyitási munkákhoz kérünk támogatást? Vagy milyen lehetőségek vannak, ha egyáltalán vannak ilyen esetben?
Ha van lehetőség, akkor a CSOK igénylését mindenképpen hitelintézet felé kell benyújtani, vagy más út is létezik?
Köszönettel:
Edina

Hitelnet.hu szerint:

2015-02-15 - 22:56

Kedves Edina!
A CSOK igénylés hitelintézeten keresztül történhet. A fent vázolt esetben azonban sajnos nem lennének jogosultak a kedvezményre, mert a meglévő épületrész átalakítása nem minősül bővítésnek. Bővítésről akkor beszélhetünk, ha a meglévő házhoz építenek hozzá legalább egy lakószobát vízszintes irányban vagy beépítik a tetőteret. Az Önök esetében nem ez történne, hiszen az átalakítandó rész egy már meglévő ingatlan. A bővítésnek egyéb – tulajdoni viszonyra vonatkozó – feltételei is lennének – melyeknek jelenleg nem felelnek meg. Erről IDE kattintva tájékozódhat. A bővítendő ingatlant nem terhelheti haszonélvezeti jog.

Zsuzsanna szerint:

2015-02-03 - 14:23

Kaphat-e szocpolt használt lakás vásárlásához olyan fiatal, akinek a nevén van ingatlan, de nem ő lakik benne, hanem a nagyszülő, akinek haszonélvezete van a házon? Viszont a fiatalok közül csak az egyiknek van a nevén ez az ingatlan, ő a lányom. A vőmnek még nem volt ingatlan a nevén. Még családalapítás előtt állnak, de jó lenne tudni, hogy egyáltalán kaphatnak-e támogatást vagy nem?
Köszönöm a segítségüket!

Hitelnet.hu szerint:

2015-02-03 - 20:32

Kedves Zsuzsanna!
Amennyiben a haszonélvezettel terhelt és a haszonélvezők által lakott lakóingatlan több mint 2 éve ajándékozás vagy öröklés jogcímén került a lánya tulajdonába, akkor nem jelent kizáró okot szocpol igénylésénél.

Csaba szerint:

2015-01-09 - 13:35

Tiszteletem.
Azzal a kérdéssel fordulok Önökhöz: Házas vagyok, két gyermekünk van. Igénybe vehetjük-e a Szocpolt? Van a nevünkön egy külterületi pince-présház+gazdasági épület. Ami természetesen nem lakóházként van nyilvántartva. Lehetséges-e átminősíteni, ha szükséges?
Köszönttel:
Csaba

Hitelnet.hu szerint:

2015-01-09 - 13:52

Kedves Csaba!
A pince, présház, gazdasági épület megnevezéssel nyilvántartott ingatlan nem zárja ki a szocpolra való jogosultságot, így nincs szükség átminősítésre.

Péter szerint:

2014-09-24 - 21:36

1999-ben szüleim válásakor az apám részéről ajándékozással a nevemre került a házuk 50%-a. Anyámé lett a másik 50%. Feleségemmel szeretnénk házat építeni és az lenne a kérdés, hogy a 12/2001 kormányrendelet 2.§ (4) bekezdésében leírt kivételek vonatkoznak-e ránk. Az 50%-os házrészem ellenére igénybe lehet-e vennünk a szocpolt?

Hitelnet.hu szerint:

2014-09-25 - 12:11

Kedves Péter!
A fent nevezett kormányrendelet értelmében szocpol igénylésénél nem jelent akadályt az 1999-ben, ajándékozás útján szerzett 50%-os lakástulajdona.

Laci szerint:

2014-05-21 - 21:10

Jó napot!
Szocpolt szeretnénk a feleségemmel felvenni. Önkormányzati bérlakás lett a nevünkre kijelölve, amely értelmében 6 évig lakhatunk egy önkormányzati bérlakásban "fiatalok garzonlakásba jutási lehetőség c. pályázat útján"
utána el kell költöznünk lakásügymegoldástól függetlenül.
A lakás tehát nem a sajátunk, de ebben a speciális esetben ez szocpol kizáró ok?
Köszönöm!

Hitelnet.hu szerint:

2014-05-22 - 14:07

Kedves Laci!
A vonatkozó kormányrendelet szerint szocpol igénylésnél kizáró okot jelent, ha önkormányzati tulajdonban lévő lakásra bérleti jogviszonyuk van. Ennek megszüntetése után véleményünk szerint jogosultak lehetnek a támogatásra.

Csaba szerint:

2014-04-14 - 12:31

Hogyan értékelhető az alábbi Kósa nyilatkozat annak tükrében, hogy meglévő gyerek esetén nincs korhatár a szülőkre vonatkozóan, ha jól tudom.

“A Fidesz ügyvezető alelnöke az új kormány megalakulása után a szocpol támogatás feltételin változtatna. Jelenleg 35 éves korig kérhetik a támogatást a szülők. „Szeretném kiterjeszteni a szociálpolitikai kedvezményt gyerekes családok esetében negyvenéves korig, mert van néhány olyan ember aki egy kicsit – ez sajátos kórtünet – lemaradt a gyermekvállalásról, és negyvenéves kor környékére jött el az idő, de kiesik a szociálpolitikai támogatási rendszerből. Nem lehet nagyon sok, de jelképes értékű, a természet úgyis meghúzza a határvonalat” – fogalmazott Kósa Lajos.”

Köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2014-04-15 - 10:28

Kedves Csaba!
A jelenleg érvényes kormányrendelet értelmében meglévő gyermekek után igényelt szocpol esetén nincsen felső életkorhatár a támogatott személyekre vonatkozóan. Vállalt gyermekek esetén pedig egyébként is 40 év az igénylés korhatára. Ez a támogatás jelenleg csak új ház építéséhez és újépítésű lakóingatlan vásárlásához kérhető, használt lakásra nem.
2009. július 1. előtt volt lehetőség a fiatalok otthonteremtési támogatásának (“félszocpol”) igénylésére, amit használt lakásra lehetett igénybe venni. Ebben az esetben volt érvényben az igénylőkre vonatkozó 35 éves felső korhatár. Ilyen támogatás azonban jelenleg nem vehető igénybe.

Erika szerint:

2014-04-10 - 15:29

Gyermekem ajándékozással lakástulajdonossá vált 2012-ben. Milyen lehetőségei vannak, hogy a kedvezményt igénybe vehesse?
Köszönettel: Erika

Hitelnet.hu szerint:

2014-04-11 - 10:54

Kedves Erika!
Az Ön gyermeke, meglévő lakástulajdona mellett akkor lehet jogosult szocpolra, ha a lakást több mint két éve kapta, haszonélvezettel terhelten és a haszonélvező bent lakik. Ellenkező esetben a lakástulajdon kizáró ok lehet. Ebben az esetben csak akkor igényelhet szocpolt, ha megválik lakástulajdonától. Az igénylés további feltételeiről IDE kattintva olvashat.

Csaba szerint:

2014-04-09 - 08:23

Az alábbit hogy kell értelmezni?
„A vevők nevén a megelőző 5 évben nem lehetett lakás, kivéve ha azt eladták és a teljes vételárat az új lakás megvásárlásához használták fel…”
A régi lakás teljes vételárat akkor is be kell forgatni az új lakásba, ha annak egy része hitel volt?
Köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2014-04-09 - 10:03

Kedves Csaba!
Az 5 éven belül értékesített lakásnak, vagy tulajdoni hányadnak az eladási ára – a tovább forgatás szempontjából – az alábbi tételekkel csökkenthető:
“a) az értékesített lakást terhelő és visszafizetett önkormányzati, munkáltatói támogatással,
b) a kiegyenlített lakáscélú hitelintézeti kölcsön összegével,
c) a számlával igazolt ingatlan-közvetítői jutalék összegével,
d) a támogatás nyújtásáról szóló szerződés megkötését legfeljebb egy évvel megelőzően vásárolt és az építés helyszínéül szolgáló építési teleknek az általános forgalmi adó összegével növelt vételárával,
e) a támogatással vásárolni kívánt lakás telekárat is tartalmazó vételárának legfeljebb 10%-ával, ha ezen összeg kifizetése a korábbi lakás eladását bejegyző földhivatali határozat kiadásának időpontját legfeljebb 120 nappal előzi meg,
f) olyan számlával, szerződéssel igazoltan kifizetett összeggel, amelyet az igénylő az általa vásárolt, de meg nem valósult lakásszerzésre fizetett ki, ha az összeg az értékesítés céljára lakást építő gazdasági társaság bíróság által elrendelt felszámolásának teljes befejezését követően nem térült meg.”
Fentiek alapján a régi lakás vételára csökkenthető a visszafizetett lakáshitel összegével.

Csaba szerint:

2014-03-31 - 12:46

Utalva az előző kérdésemre, eladás időpontjának az adásvételi szerződésen szereplő dátum számít?
Köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2014-04-01 - 11:02

Kedves Csaba!
Igen, az eladás időpontjának a végleges adásvételi szerződés dátuma számít.

Csaba szerint:

2014-03-27 - 20:02

Üdvözlöm,
Lakáscserére készülök és a meglévő lakásomat értelemszerűen el fogom adni. Az új lakásra szeretnék szocpolt igényelni. A "nem lehet lakástulajdon" kitételnek milyen időpontban kell megfelelni?
Mondjuk 1 hónapon belül aláírom az adásvételi szerződést, az új lakás jövő februárban lesz átadva és a kettő között valamikor eladom a jelenlegi lakásomat. Így megfelelek a feltételnek?
Köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2014-03-27 - 20:13

Kedves Csaba!
A szocpolkérelem benyújtásakor nem lehet a nevén lakástulajdon. A szocpolkérelmet tehát akkor nyújthatja be, ha meglévő lakását már eladta. Azonban arra is figyelni kell, hogy az adásvételi szerződés megkötését követő 120 napon belül igényelhető a szocpol.

Krisztián szerint:

2014-03-25 - 22:55

Szocpolra vettem egy lakást 2006-ban, amit most eladnék és helyette vennék egy másikat. Az lenne a kérdésem, hogy az újonnan vett házat, amin még ugye a szocpol rajta lenne, lehetne-e a gyermekeim nevére íratni?
Köszönöm válaszát!

Hitelnet.hu szerint:

2014-03-26 - 10:30

Kedves Krisztián!
Véleményünk szerint a szocpol továbbviteléhez az újonnan vásárolandó házban is Önnek kellene tulajdonjogot szereznie.

Anikó szerint:

2014-03-14 - 21:22

A fiam jogosult 2 gyermek után a szocpol igénybevételére, most vesz egy házat és a feltételek adottak. Az én lakásom tulajdonosai 50-50 %-ban a fiam és a lányom, én haszonélvező vagyok.
A kérdés az, hogy ez a tény, hogy egy fél lakásnak a tulajdonosa, ezért megkaphatja-e a szocpol támogatást?
Köszönettel.
Anikó

Hitelnet.hu szerint:

2014-03-17 - 10:49

Kedves Anikó!
Ha a lakás 50%-a öröklés vagy tulajdonközösség megszüntetése útján került a fia tulajdonába, akkor nem jelent kizáró okot szocpol igénylésénél.

Henrietta szerint:

2014-03-11 - 10:57

Tisztelt Címzett!
Ha van 1/4 rész tulajdonjogom egy házon, melyet örökléssel szereztem, akkor kaphatok-e szocpolt? Ha nem akkor mit lehet tenni, hogy igényelhessek szocpolt?
Másik kérdésem pedig az lenne, hogy a férjem elmúlt 40 éves, van egy gyermekünk, a második a napokban fog megszületni. Akkor elvileg meglévő két gyermek után lehetne igényelni szocpolt életkorhatár nélkül. Viszont szeretnénk még 3. gyermeket is. Van-e arra lehetőség, hogy három gyerek után igényeljük a szocpolt, ha ugye a férjem elmúlt 40 éves?
Válaszát előre is köszönöm!

Hitelnet.hu szerint:

2014-03-12 - 10:28

Kedves Henrietta!
Az öröklés útján szerzett 1/4 lakástulajdon nem jelent kizáró okot szocpol igénylésénél.
A harmadik, vállalt gyermek után most nem tudják igénybe venni a szocpolt, mivel a férje elmúlt 40 éves és megelőlegező szocpolnál ez kizáró ok. Most 2 gyermek után tudják igénybe venni, s ha megszületett a harmadik, akkor a fennálló hiteltartozásból jóváírható az utána járó összeg, mely jelen rendelkezések szerint 400.000 Ft.

Anetta szerint:

2014-03-11 - 10:56

Én 37 éves vagyok, párom 41. Keresztanyám házában lakunk, a ház az ő nevén van. A ház a 90-es évek elején épült, összkomfortos, de a tetőtér még nincs teljesen kész. Van két gyerekünk, 5 évesek. Hiteltartozásunk nincs, de a párom nevén van egy ház, amelyben édesanyja lakik, mint haszonélvező.
– Felvehetjük-e a szocpolt?
– Hogyan vehetnénk fel erre a házra, amelyben most lakunk? Ajándékozhatja keresztanyám a gyerekeknek, vagy meg kell vennünk? Félkész házra felvehető a szocpol? (már többféle információt is hallottunk)
– Mi szükséges hozzá?
Köszönöm.

Hitelnet.hu szerint:

2014-03-12 - 10:23

Kedves Anetta!
A szocpol jelenleg is csak új ház építéséhez és újépítésű lakóingatlan vásárlásához vehető fel, ezért arra nincs lehetőség, hogy a tetőtér befejezéséhez igényeljék.
A támogatásra csak fenti két lakáscél esetén lehetnek jogosultak. Arról, hogy mely lakástulajdon nem jelent kizáró okot szocpol igénylésénél, fenti bejegyzésünkből tájékozódhat.

Janka szerint:

2015-12-30 - 20:11

Tisztelt Hitelnet.
Ha én és élettársam tulajdonában egy “hétvégi ház plusz udvar” megnevezésű nyaraló van (fűtés nélkül), és új lakóingatlant szeretnénk vásárolni, akkor igénybe vehető a csok 3 gyerek után?
Tisztelettel: Janka

Hitelnet.hu szerint:

2016-01-09 - 01:25

Kedves Janka!
A 3 gyermek után új lakásszerzéshez kapható 10 milliós támogatásnál a meglévő lakástulajdon nem jelent kizáró okot. A hétvégi ház tulajdonlása egyéb lakáscél esetén sem zárja ki a CSOK-ra való jogosultságot.

Tegye fel kérdését, szóljon hozzá Ön is a fenti témához!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

CAPTCHA AREA


Hasonló bejegyzések